מבזקיםמשפטי/פלילי

30 שנות מאסר לתושב לוד שהורשע ברצח אחותו

בית המשפט המחוזי מרכז שבלוד גזר היום (רביעי) 30 שנות מאסר על תושב לוד, מוחמד אל-עמורי, בן 32, שהורשע ברצח אחותו נג'לא ב-2019. הרקע לרצח: יציאה של אחותו מהבית, ככל הנראה לבילוי, בשעות הערב. הוא נכנס לחדר של אוו וחנק אותה למוות. לאחר מכן הוביל את גופתה ליער ליד שוהם וקבר אותה.[

השופטים ליאורה ברודי, מיכל ברק נבו ומיכאל תמיר. ציינו בגזר הדין כי "הנאשם חנק את אחותו, שניסתה להיאבק בו, אך הוא פעל בנחישות ולא שעה למצוקתה. הוא לא עצר את מעשהו האכזרי גם כשאחיו הקטין, שלנגד עיניו התרחש המעשה הנורא, ניסה להציל את אחותו, וקטל את חייה. התנהגותו קרת הרוח של הנאשם לאחר שקיפח את חייה של המנוחה, מוסיפה נופך של חומרה לנסיבות – עיטוף גופתה של המנוחה בשמיכה, הובלתה לשטח פתוח, וביום שלמחרת, הובלת הגופה למקום אחר שם קבר אותה. בכך, ביזה הנאשם את כבודה של מי שאיננה בין החיים. הנאשם לא התעשת, לא נטל אחריות למעשיו, וכאשר נערכו חיפושים אחרי המנוחה, מילא את פיו מים", כתבו השופטים.

על פי כתב האישום שבו הודה אל-עמורי, באפריל 2019 שמע שאחותו הקטנה בת ה20 יצאה בחצות מבית המשפחה, שבו אל-עמורי כבר לא התגורר. כמה מבני המשפחה ניסו ליצור עמה קשר – אך היא לא ענתה. לבסוף נג'לא חזרה לביתה ונכנסה לחדרה. הנאשם הגיע לבית המשפחה ב-00:23 ושאל את אחיו הקטן אם האחות חזרה הביתה, וזה השיב בחיוב. בשלב זה נכנס הנאשם לחדרה של אחותו הצעירה, והם שהו בו זמן מה. על רקע חששו של האח הקטן לשלומה של אחותו, נכנס לחדר, אולם הנאשם הורה לו לצאת. לאחר חילופי דברים, ובשל תחושת הנאשם כי נג'לא פגעה בכבוד משפחתם, ובמטרה להטיל מרות או מורא, גמלה בלבו של הנאשם החלטה להביא למותה של אחותו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נטען כי הוא חנק את נג'לא בצווארה באמצעות שתי ידיו, בעודה יושבת על מיטה בחדר ומנסה למנוע ממנו לבצע את זממו. האח הקטן שוב נכנס לחדר וביקש מהנאשם לסלוח לנג'לא על מעשיה ולחדול ממעשיו, וניסה להדוף אותו מעליה. הוא לא חדל מחניקתה, תוך שהוא מפעיל לחץ על צווארה, עד שאיבדה הכרתה. בהמשך, לאחר שמתה, עטף הנאשם את גופתה בשמיכה, הכניסה למושב האחורי ברכב. הוא הותיר את גופתה בשטח פתוח סמוך ליישוב שוהם. אחרי כמה שעות שב למקום עם מעדר, איתר מקום להסתיר גופתה וקבר אותה בבור וכיסה אותו באבנים, באדמה, סלעים וענפים.

צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button