מבזקיםמשפטי/פלילי

בג"ץ אישר את הריסת בתי המחבלים שרצחו את ויאצ'סלב גולוב ז"ל באריאל

בג"ץ דחה היום (רביעי) את העתירה של בני משפחות המחבלים שרצחו את ויאצ'סלב גולוב ז"ל בפיגוע באריאל ב- 29 באפריל. העתירה הוגשה יחד עם ארגון מרכז ירושלים לזכויות אדם נגד הריסת בתיהם.

בהחלטה קבעו שלשת שופטי בג"ץ שהרס בתי מחבלים הינו כלי חוקי שמציל חיים. בין השופטים הייתה גם השופטת החדשה גילה כנפו שטייניץ שהצטרפה אף היא להלכה הרווחת בבג"ץ שהרס בתי מחבלים הוא כלי לגיטימי חוקי מוסרי וערכי.

לסיום כתב השופט יוסף אלרון: "טרם סיום אעיר, כי השימוש בתקנה 119 הוא אכן דרסטי ובעל משמעויות מרחיקות לכת עבור משפחות המחבלים, ביניהם קטינים. עם זאת, בל נשכח כי מקורם של צווי ההחרמה בפיגוע נתעב ושפל. אל מול שפלות המחבלים ומעשיהם, ניצבים מעשיו של ויאצ'סלב גולב ז"ל, אשר ברגעיו האחרונים גילה גבורה לשמה, עת הציל את חייה של המאבטחת ששהתה אתו בעמדה וספג בגופו את יריות המחבלים. הריסת בתי העותרים לא נועדה להענישם על מעשי המחבלים או לצרכי "נקמה" או ענישה, אלא להצלת חייהם של אחרים, כך שצער נורא כפי שנגרם למשפחתו של ויאצ'סלב ז"ל, ייחסך ממשפחות אחרות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שי גליק מנכ"ל בצלמו שמייצג את משפחת גולב מסר: "אנחנו מברכים על ההחלטה הערכית והמוסרית שהרס בתי מחבלים מציל חיים. כפי שקבע כבוד השופט אלרון בהחלטה וכפי שקבעו עד כה 90 אחוז משופטי בג"ץ- הרס בתי מחבלים הוא כלי מציל חיים ומונע טרור ורצח נוספים. נמשיך להיאבק בכל הכוח כדי שכל מחבל ידע שאם הוא מבצע פיגוע ביתו יהרס באופן מלא ובאופן מידי ולא יגרר זמן רב. אנחנו קוראים כעת לצה"ל לזרז את ההרס בפועל הן של בתים אלו והן של שאר הבתים שמיועדים להריסה."

סריקות כוחות צה"ל במרחב. צילום: דובר צה"ל

Back to top button