חדשות חוץמבזקים

ברזיל: לפחות 56 נהרגו ועשרות נעדרים בשיטפונות בצפון מזרח המדינה

למעלה מ-100 בני אדם נעדרים או מתים בברזיל, עדכנה אתמול (ראשון) הממשלה המקומית כאשר מפולות בוץ ושיטפונות גדולים שנגרמו על ידי גשמים עזים חוללו הרס במספר שכונות בעיירות בצפון מזרח המדינה, דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

זהו אירוע ההצפה הגדול הרביעי בתוך חמישה חודשים, שמצביע חוסר בתכנון עירוני בשכונות מעוטות הכנסה בכל רחבי ברזיל, שבהן עיירות פח בנויות לרוב על גבעות המועדות לקרוס. ההרס מגיע על רקע תהיות המדענים אם מחזורי גשם החריגים במדינה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית יכולים להיות כתוצאה משינויי אקלים.

נכון ליום ראשון אחר הצהריים, 56 בני אדם נהרגו בצפון-מזרח מדינת פרנמבוקו ואחד נהרג במדינת אלגואס השכנה, זאת על פי הודעה שפורסמה בטוויטר על ידי שירות ההגנה האזרחית הפדרלית, האחראית על ניהול חירום. עוד 56 בני אדם בפרנמבוקו מוגדרים כנעדרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בין שתי המדינות הללו, יותר מ-6,000 מתנדבים הגיעו לנקודות סיוע שיועדו על ידי הממשלה ויותר מ-7,000 שהו אצל חברים או קרובי משפחה, אמר שירות ההגנה האזרחית הפדרלית.

בפוסט בטוויטר אמר נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו כי יגיע ביום שני בבוקר לרסיפה, בירת פרנמבוקו, שנפגעה קשה.

"הממשלה מעמידה לרשותם, מאז תחילת הדרך, את כל האמצעים, כולל הכוחות המזוינים, לעזור למי שנפגע", כתב.

צילום: REUTERS/Diego Nigro

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button