כלכלהמבזקים

"ותיקים בעבודה" יוצאת לדרך: הושקה תכנית השמה חדשה לתעסוקת מבוגרים

נדבך מרכזי בתוכנית הלאומית לתעסוקת מבוגרים שמקדם המשרד לשוויון חברתי, הוא תכנית השמות למבוגרים – קידום מהלך תעסוקה איכותית למבוגרים, המתמקד בשינוי התפיסות החברתיות ופיתוח פתרונות מעשיים בשוק העבודה בכדי לקדם תעסוקה מותאמת ופיתוח קריירה חדשה. במסגרת תוכניות ההשמה הקיימות במשרד ועל רקע מגפת הקורונה, בוצעו בשנת 2020 כ- 500 השמות מוצלחות. כעת, במסגרת ההתקשרות החדשה עם החברות הזוכות במכרז להשמת מבוגרים, יוכפל היעד המינימלי להשמות ויעמוד על כ-3,000 השמות בשנה הראשונה לצד גידול של 10% בכל שנה.

החברות יפעילו את התכנית לשילוב מבוגרים בתעסוקה "ותיקים בעבודה", ויפעילו אתר ייעודי לחיפוש עבודה עבור בני 60+, מרכזי תעסוקה רשותיים לליווי תעסוקתי לבני 60+, סיוע בכתיבת קו"ח, יפעלו לגיוס מחפשי עבודה, יבצעו הכשרות לקידום תעסוקה, יפעלו לגיוס מעסיקים לפרוייקט ולפתיחת משרות ייעודיות לבני 60+ ויבצעו פעולות להסרת חסמים בשוק העבודה – כגון העלאת המודעות בקרב מעסיקים, שבירת סטריאוטיפים ועוד. בנוסף, יתוגמלו החברות על התמדה של חצי שנה במקום העבודה של המועסק וכן שכר מועסק הגבוה ב5% לפחות משכר המינימום הקבוע בחוק.

כמיליון אזרחים ותיקים חיים כיום בישראל, 80% מהם עצמאיים ופעילים ורבים מהם, על אף שהגיעו לגיל פרישה כפי שהוגדר בחוק, מעוניינים להוסיף ולהיות חלק משוק העבודה. אתגר זה מתעצם על רקע משבר הקורונה והקושי של מבוגרים רבים לחזור ולהיקלט בשוק העבודה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השרה לשוויון חברתי מירב כהן, אמרה: "בימים אלו אנחנו מוציאים אל הפועל תכנית מקיפה שמטרתה לסייע למבוגרים שמופלים לרעה בשוק התעסוקה ועל אף רצונם וחיוניותם הם מודרים ממקומות עבודה. במסגרת זו אנחנו גם משנים את החקיקה שפוגעת כיום במבוגרים עובדים וגם פועלים מול מעסיקים ומחפשי עבודה כדי לייצר כמה שיותר השמות. שמירת המבוגרים שלנו בשוק התעסוקה הינו אתגר אדיר, הטומן בחובו גם הזדמנות אסטרטגית ממנה כולם יכולים להרוויח: המשק שייהנה ממנוע צמיחה חדש, המעסיקים שיקבלו עובדים מקצועיים ומנוסים, וכמובן, האנשים עצמם, שעבורם יציאה לעבודה היא הרבה מעבר לפרנסה. התעסוקה היא פתרון להרבה בעיות. אנשים שעובדים הם אנשים בריאים יותר, מאושרים יותר, עניים פחות, בודדים פחות ועצמאיים יותר".

מנכ"לית המשרד לשוויון חברתי יעל מבורך, ציינה: "הנושא של תעסוקת מבוגרים נמצא על סדר היום של המשרד לשוויון חברתי כבר שנים רבות, אך מגפת הקורונה שליוותה אותנו בשנה וחצי האחרונות רק החריפה את הבעיה. האתגרים בתחום הם רבים. פערי שכר, שעות עבודה מרובות וגילנות בקרב מעסיקים הם רק חלק מהחסמים הללו. לכן השקענו מאמצים רבים באיסוף נתונים ולמידת הנושא על מנת שנוכל לפתח את תכניות ההשמה הנכונות והטובות ביותר עבור אוכלוסיית האזרחים הוותיקים, ואנחנו שמחים מאוד לצאת לדרך החדשה. כל אזרח ותיק הוא עולם ומלואו ולכן כל השמה חדשה היא מבחינתנו הצלחה."

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

תגובה אחת

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח