חדשות הארץמבזקים

זנדברג בפנייה לבנט: "יש להכריז על משבר האקלים כאיום אסטרטגי על מדינת ישראל"

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, פנתה במכתב לראש הממשלה נפתלי בנט, בקריאה דחופה לקדם את ההכרזה על משבר האקלים כמצב חירום וכאיום אסטרטגי על מדינת ישראל.

השרה זנדברג כתבה כי "בתוך פחות מחודש, נשברו שיאי טמפרטורות בקנדה וצפון ארה"ב שגבו את חייהם של מאות בני אדם, ולמעלה מ-170 קורבנות נספו בשיטפונות בגרמניה ובלגיה בסוף השבוע האחרון, כשבשטח עוד מאות נעדרים. קיים קונצנזוס רחב בקרב מדענים ומומחי אקלים לפיו אירועים אלו הם רק פתיח למה שצפוי לנו בהמשך, ועלינו להיערך בדחיפות להשפעות שינויי האקלים על מנת להגן על קודם כל על חיי אדם, אך גם על איכות חיינו ואיכות הסביבה בה אנו חיים".

לדבריה, "ישראל מצויה באחד האזורים הרגישים ביותר לשינויי אקלים בעולם, ומתחממת בקצב ועוצמה הגבוהים מהממוצע העולמי. ממשלת ישראל, האמונה על חיי התושבים בישראל, כמו גם על איכות חייהם ובריאותם, נדרשת להיערך למצבי חירום, בוודאי מצבי חירום ידועים מראש, כמו משבר האקלים והשלכותיו. עשרות רבות של מדינות בעולם כבר הכריזו על מצב חירום אקלימי, ופועלות בשנים האחרונות לצמצום הסיכון והגברת החוסן הלאומי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"לאור זאת, אני פונה אליך על מנת שנפעל, יחד, על מנת לקדם הכרזה על מצב חירום והגדרת משבר האקלים כאיום אסטרטגי למדינת ישראל, שתכלול הכרה במשבר האקלים כאיום אסטרטגי משמעותי; התחייבות ממשלתית להיערך בדחיפות להתמודדות עם שינויי האקלים כולל הגדרת יעדים, אסטרטגיה ותקציב לצורך כך; מחויבות למעבר לכלכלה דלה עד מאופסת פליטות", כתבה השרה זנדברג.

עוד אמרה השרה זנדברג כי "עלינו לפעול ללא דיחוי על מנת למנוע את האסונות שבפתח, ולהניח, כבר בחוק התקציב הקרוב, תכנית תקציבית שאפתנית וארוכת טווח, שתכלול מיתון משמעותי בפליטות גזי החממה של ישראל והערכות למשבר האקלים. התכנית התקציבית צריכה לכלול הן פעולות לעידוד הסקטורים של האנרגיה, התעשייה והתחבורה להתייעל אנרגטית, להתחשמל ולעבור לייצור אנרגיה מתחדשת, והן ביטול סובסידיות מזיקות של דלקים פוסליים והתמודדות עם כשלי שוק קיימים באמצעות תמחור הפחמן. בנוסף, התכנית צריכה לכלול יעדים ותקציבים להערכות לשינויי אקלים באמצעות פתרונות מבוססי טבע, תמיכה ברשויות מקומיות והעמקת הידע הישראלי בנושא".

"אודה למעורבותך והובלתך בקידום ההכרה במשבר האקלים כמצב חירום ואיום אסטרטגי, ובהתאם, את קידום ההערכות לנושא כבר בחוק התקציב הנוכחי. אין לנו זמן לבזבז", סיכמה השרה זנדברג.

צילום: pixabay

תגובה אחת

  1. ולכן יש להוריד את מחירי המים, על מנת שנוכל להשקות את הגינה , על מנת שהצמחים לא יתייבשו!!!

Back to top button