מבזקיםמשפטי/פלילי

שלושה מיליון ₪: נקבע שכ"ט מפרקי אקסיום

בית המשפט העליון אישר את שכר טרחת מפרקי קבוצת אקסיום לאחר ערעור וערעור שכנגד על קביעות בית המשפט המחוזי.

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק פורטל עורכי דין נועם קוריס

 ועוד כמה מאמרים שכתבתי:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד נועם קוריס על תביעה ייצוגית ומיליארדי שקלים לציבור – רשת 13

עו"ד נועם קוריס כותב ברשת קו עיתונות

עו"ד נועם קוריס מבזק לייב

בהתאם להחלטת בית המשפט העליון, עניינם של הערעור והערעור שכנגד בשכר הטרחה בגובה 1.3 מיליון ש"ח בתוספת מע"מ (להלן: שכר הטרחה), אשר נפסק על ידי בית המשפט של פירוק (סגן הנשיא, כב' השופט חגי ברנר) בהחלטה מיום 17.11.2019  במסגרת תיקי הפירוק של החברות אקסיום גלובל אינווסטמנט בע"מ (בפירוק) וא.ג. שירותי ניהול ותפעול בע"מ (בפירוק) (להלן: החברות שבפירוק). שכר הטרחה האמור נפסק לטובת המנהלים המיוחדים של החברות שבפירוק, עו"ד יניב אינסל ועו"ד רם יולוס (להלן: המנהלים המיוחדים), בגין עבודתם בקשר להשלמת בנייתו, השכרת שטחיו ומכירתו של קניון עכו (להלן: הקניון) – מכירה שאושרה ביום 27.2.2018 תמורת 106 מיליון ש"ח (בתוספת מע"מ) ונטילת התחייבויות בסכום מוערך של 10 מיליון ש"ח נוספים. יצוין כי הקניון היה עובר למכירתו בבעלות השותפות המוגבלת א.ג.א החזקות (קניון עכו) (להלן: השותפות), אשר השותף הכללי בה היא חברה שבעלי השליטה בה הם בעלי השליטה בחברות שבפירוק, והשותפים המוגבלים בה הם 98 משקיעים, אשר 92 מהם התנגדו לפסיקת שכר הטרחה, ומהווים, יחד עם השותפות, את המערערים שכנגד בהליך דנן (להלן: המשקיעים). עוד יובהר כי תשלום שכר הטרחה הוא מתוך תמורת המכירה, ולפיכך הנושאת בעלותו היא השותפות, שמעולם לא הייתה מצויה בהליכי חדלות פירעון.

הן המנהלים המיוחדים והן השותפות והמשקיעים לא השלימו עם החלטת בית המשפט קמא, ועל כן הוגשו לנו ערעור וערעור שכנגד, כאשר המנהלים המיוחדים מבקשים כי שכר הטרחה שנפסק להם יוגדל באופן משמעותי לכדי כ-10.5 מיליון ש"ח, והשותפות והמשקיעים מבקשים כי שכר הטרחה יופחת, ויוגבל לתמורה לה היה זכאי השותף הכללי לפי הסכם השותפות.

לאחר שבית המשפט עיין בטיעוני הצדדים, ושמע את באי-כוחם, הציע לצדדים להסמיך את בית המשפט במסגרת הערעור העיקרי לפסוק על דרך הפשרה על פי סעיף 79א לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984 (להלן: חוק בתי המשפט) סכום שינוע בין 1 מיליון ש"ח לבין 2 מיליון ש"ח, אשר יתווסף לשכר הטרחה שישולם למנהלים המיוחדים, וזאת לסילוק מוחלט של כל טענותיהם ההדדיות של הצדדים בקשר לשכר טרחת המנהלים המיוחדים בנוגע למכירת הקניון. עוד הוצע, כי הערעור שכנגד יימחק, וכי לא ייעשה צו להוצאות בערעור ובערעור שכנגד.

הצדדים ביקשו שהות לשקול את הצעת בית המשפט, והודיעו (המנהלים המיוחדים ביום 4.7.2021 והשותפות והמשקיעים ביום 8.7.2021) כי הם מקבלים את הצעת בית המשפט. 

בית המשפט העליון נתן תוקף להסכמות הצדדים, והורה בהתאם לסמכות שניתנה לו להכריע במחלוקת על דרך הפשרה ללא הנמקות לפי סעיף 79א לחוק בתי המשפט כי השותפות תשלם למנהלים המיוחדים תוספת על שכר הטרחה בסכום של 1.6 מיליון ש"ח בתוספת מע"מ (התשלום יבוצע כנגד הנפקת חשבונית מס לשותפות).

מובהר כי עם ביצוע תשלום זה ימוצו מכלול זכויות הצדדים בקשר לפעולתם של המנהלים המיוחדים בעניין הקניון.

צו המניעה הזמני שניתן בהחלטת בית משפט זה מיום 22.1.2020 בוטל, בכפוף לתשלום הסכום האמור בפסקה 5 לעיל למנהלים המיוחדים. הערבות הבנקאית אשר הופקדה על ידי המנהלים המיוחדים בהתאם להחלטת בית משפט העליון מיום 22.1.2020 תוחזר לידיהם.

 

עו”ד נועם קוריס בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות’ עורכי דין עוסק בייצוג משפטי ותביעות ייצוגיות מאז שנת 2004.

Back to top button