מבזקים

ח"כ אייכלר: מאז ההפיכה השיפוטית של אהרון ברק, הדמוקרטיה חוסלה

מליאת הכנסת דחתה לפני זמן קצר (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו (תיקון – תוקפו של חוק חורג) של חבר הכנסת משה גפני, יעקב אשר, יצחק פינדרוס, והצעה דומה של חבר הכנסת ישראל אייכלר. בחוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו הוצע הוראה דומה להוראה הקיימת בחוק-יסוד: חופש העיסוק, המאפשרת לכנסת ברוב חבריה (61), לחוקק חוק שייאמר בו במפורש שהוא תקף גם אם יש בו פגיעה בזכויות שלפי חוק היסוד.

חבר הכנסת אייכלר אמר: "מה שקורה שהכנסת בטלה ומבוטלת לעומת שלטון מיעוט של כמה אנשים שיושבים בבניין הסמוך בבג"ץ. במקום הזה, בכנסת הזאת, פה אמורות להתלבן הסוגיות הקריטיות לחיי האזרח, וזה לא קורה. כאן נמצאים נציגי העם באופן שווה, בצורה שמייצגת את הבוחרים, ובמקום שאזרחים יצטרכו לצאת לרחובות ולהילחם בחרבות, אפשר להגיע להסדרים ולהבנות פה. מה שקרה מאז ההפיכה השיפוטית של אהרון ברק, הדמוקרטיה חוסלה. אין כאן דמוקרטיה. השאלה אם תהיה כאן יהדות, וגם את זה הבג"ץ מחסל, כל זכר וזיק של יהדות למדינה.

שר המשפטים גדעון סער השיב לחבר הכנסת אייכלר: "אנחנו, בתקווה חדשה, ביקשנו להכניס בקווי היסוד, וזה הוכנס, ובהסכמים הקואליציוניים של הממשלה החדשה, להקים ועדה שתעסוק בנושא גיבוש חוק-יסוד: החקיקה. אני יודע שזה מאוד שאפתני, אני אפילו מוכן להגיד שיש יותר סיכויים לא להצליח מאשר כן להצליח, אבל הנושא עצמו הוא כל כך חשוב שהוא שווה כל אנרגיה שתושקע בו. אני מציע לדחות את הדיון בהצעות בחצי שנה. יכול להיות שעוד חצי שנה אנחנו נבוא עם בשורה, שגם סיעה באופוזיציה תחשוב שהיא ראויה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תגובה אחת

  1. ח״כ אייכלר שכח שברק כבר לפני שנים רבות סיים תפקידו ופרש לגימלאות. היה ל אייכלר שפע של זמן לעשות ככל העולה על רוחם גם בנושאי חריקה אבל אייכלר ורעיו כהרגלם מבכרים את הסגידה לעגל הזהב על חשבון הציבור ולא באמת מענינים אותם חוקים שנחקרים במדינה שבה הם לא מכירים. אייכלר ומרעיו כבר שנים עוסקים רק בדבר איד – שוד הקופה הציבורית וגידול דור של אברכים שתורתם בטלה ואמונתם שהציבור החילוני צריך לפרנס אותם. אין לאיש הזה בושה גם כשהוא מפר ביודעין ובראש חוצות את ציווי התורה הבסיסיים. כמו חובת ההתפרנסות, התחשבות בגוי, חתירה לשלום ושכנות טובה. מנהיג לא ראוי לעדת מאמינים שהוא מוליך שולל ומדרדר במידרון החיים

Back to top button