מבזקים

ח"כ וולדיגר: איך יכול להיות שאנחנו מאשרים לילדים להשתמש בקנאביס?

חברת הכנסת מיכל וולדיגר, ממפלגת הציונות הדתית, עלתה לפני זמן קצר (רביעי) להביע את התנגדותה לחוק וסיפרה על השנים הרבות בהן מלווה משפחות של מכורים, מתמודדי נפש ונפגעי תחלואה כפולה, זאת ברקע סערת חוק הקנאביס.

חברת הכנסת וולדיגר זעקה: "אני עומדת פה. הכנתי נאום שלם עם נתונים והרבה דברים חכמים לומר. אתם יכולים לדבר על נתונים יבשים ולחפש דפים ומחקרים, אבל אני כבר 15 שנה מטיילת במכוני גמילה ובבתי חולים פסיכיאטריים, מלווה אלפי משפחות. איך יכול להיות שאנחנו מאשרים לילדים קטנים להשתמש בקנאביס? יש לי מחקרים מפה ועד הודעה חדשה, שסותרים את כל הנתונים שהקריאה פה שרן. החוק הזה הוא שערורייה!"

חברת הכנסת וולדיגר תקפה לאחר מכן:" לאן אתם ממהרים? למען השם! כבר היום ישנו חוק אי הפללה, הוראת שעה של גלעד ארדן, השר לשעבר. חוק שנכנס לתוקף לפני פחות משנתיים ותוקפו לשלוש שנים. חוק כמעט זהה להצעת החוק הנוכחית. אלא שהוא זמני, מבקש לבדוק ולבחון. לאן את רצה שרן? בעקבות הוראת השעה ואף לפניה נפתחים פחות ופחות תיקים פלילים. האם מישהו עוקב האם הדבר מפחית את השימוש? האם מטרת החוק מתגשמת? האם המצב משתפר בשל אי ההפללה? על השר לדווח על כך, לפרסם נתונים. אני מחכה להם. לאן אתם רצים? חכו לנתונים. לחוקק חוקים זה נחמד אבל ליישם בפועל זה עולם אחר. גם החוק של ארדן חייב הסברה מסודרת, עבודת מניעה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חברת הכנסת וולדיגר תהתה ושאלה: "היכן היא? העיקר אי הפללה?! מדובר בילדים שלנו. מדובר בעתיד של הילדים שלנו. נכון להיום אין מספיק מסגרות שיטפלו בכאלה שכבר נפלו לסמים בגלל קנאביס, בואו קודם נטפל בהם לפני שמסות של מכורים חדשים, שנפלו להתמכרות בשל החוק הזה, יגיעו ויבקשו גם הם מענה."

צילום: ערוץ הכנסת

Back to top button