חדשות הארץ

"מה שטוב לסינגפור וארצות הברית, יהיה אפילו יותר טוב לישראל המחוסנת"

משרד האוצר מפרסם היום (שני) את ביצוע התכנית הממשלתית להתמודדות עם התפשטות הקורונה לרבעון השני 2021. התוכנית כוללת תגבור התקצוב של משרד הבריאות לקורונה בהיקף של חצי מיליארד שקל. בין היתר לצורך תמיכה בהפעלת מערך בדיקות קורונה נוספות.

בתגובה, אומר שגיא יניב מנהל שיווק ומכירות סופיה ישראל מקבוצת רימיפארם, חברת הבדיקות המהירות הנפוצה בישראל: "יש לנתב את ההשקעה הממשלתית גם לבדיקות מהירות ובדיקות ביתיות בעיקר לילדים ובני נוער. מה שטוב לסינגפור, בריטניה, ארצות הברית וגרמניה, יהיה אפילו יותר טוב לישראל המחוסנת. הציבור משווע לפתרונות מהירים, פשוטים וזולים עם תשובה בזמן אמת ללא תלות במעבדה, שינוע דגימות והמתנה ארוכה. אנחנו מקבלים מאות טלפונים מהורים שמבזבזים שעות במתחמי קורונה ועוד זמן יקר על המתנה לתשובה. ה – FDA כבר אישר עשרות סוגים, ישנם מספיק יצרנים ויבואנים, העולם מזמן עבר לבדיקות מהירות ובדיקות ביתיות לצד המשך ה – PCR. הגיע הזמן שתתקדמו לשגרת החיים החדשה לצד הקורונה עם בדיקות מהירות בכל קרן רחוב ובכל בית. זה פשוט, זול ויעיל לקטיעת שרשראות ההדבקה תוך דקות. לא במקום PCR, אלא בנוסף, שילוב כוחות מנצח. בואו לא נשכח שלצד מבצע החיסונים שחשוב להמשיך ולעודד, עדיין מתנהל פה מאבק עיקש עם נגיף מהיר ועצבני והציבור זקוק לעוד אמצעי לחימה מהירים בנוסף לבדיקות מעבדה".

צילום: סופיה ישראל

סופיה היא בדיקת הקורונה המהירה הראשונה בעולם שאושרה על ידי ה-FDA והמעבדה לנגיפים במשרד הבריאות. הטכנולוגיה מאפשרת לבצע 100 בדיקות בשעה, הפכה לספק הרשמי של משרד הבריאות עוד בעיצומה של המגיפה וצברה ניסיון של מאות אלפי בדיקות בישראל באמצעות כ – 300 מכשירי סופיה שרכש משרד הבריאות. המכשירים הניידים הותקנו באיים הירוקים, בחדרי מיון, בתי אבות, בפיקוד העורף, במשטרה ובקופות החולים. ה -FDA גם העניק לסופיה, אישור לביצוע בדיקות סקר יזומות שמטרתן להבטיח מניעת הדבקה בזמן אמת וקיצור בידודים. הבדיקות מיועדות לאנשים ללא תסמינים כלל וברחבי העולם כבר נערכות עשרות מיליוני בדיקות סופיה עם תשובה תוך 15 דקות. לבדיקה דיוק של 96.7% רגישות, 100% ספציפיות והיא פריצת דרך שפותחה על ידי תאגיד קווידל האמריקאי ומזהה את הווריאנט ההודי ויתר הזנים שהתפתחו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ובתוך כך נודע כי ערכת בדיקה ביתית מדויקת שפותחה אף היא על ידי חברת קווידל האמריקאית עדיין ממתינה לאישור משרד הבריאות. הבדיקה תימכר על המדפים בבתי המרקחת ורשתות הפארם ותאפשר קבלת תשובה תוך 10 דקות. הבדיקה שנקראת QuickVue At-Home כבר אושרה על ידי ה – FDA ותימכר ללא מרשם במחיר זול במיוחד לשימוש עצמי למבוגרים, בני נוער מגיל 14 ולילדים מגיל שנתיים בעזרת מבוגר (עם מנגנון דיווח עצמי על תוצאה חיובית למשרד הבריאות וקופות החולים).

צילום: סופיה ישראל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח