פוליטי / מדיני

שרת התפוצות: דור העתיד נמצא בסכנת הכחדה, הראייה שלנו היא אסטרטגית

שרת התפוצות עומר ינקלביץ השתתפה הבוקר (שלישי) בועידת עם עולם, ועידת התפוצות הבינלאומית השניה של מקור ראשון שמתקיימת במרכז מורשת בגין בירושלים. השרה ינקלביץ התייחסה בראיון נרחב לכתב התפוצות של העיתון צביקה קליין לכל נושאי העשייה שלה במשרד- ככל הנראה ימים לפני תום כהונתה.

בתחילת דבריה חיזקה השרה ינקלביץ, חברת הקבינט המדיני בטחוני, את תושבי הדרום ואמרה כי "אי אפשר לייצר משוואה בין החמאס לביון מדינת ישראל זה חמור מאוד."

השרה אמרה כי תושבי התפוצות יודעים בעת צרה להתאגד ולעמוד לצידנו בתמיכה שלהם בישראל, אך הביעה ביקורת על ההתייחסות לסיוע שלנו להם לעיתים- "כשזה הפוך בתקופת הקורונה כשאנחנו נלחמנו וצריכים לתת תמיכה לקהילות היהודיות בתפוצות- הפידבקים היו קשים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השרה הוסיפה כי כעת הפרידגמה השתנתה- אותה היא כינתה- "אסטרטגיית ההדדיות- ההבנה שאנחנו צריכים לייצר שיתופי פעולה. אנחנו מספיק יציבים וחזקים כדי לעמוד לצידם של הקהילות היהודות בתפוצות." לדבריה- "הקורונה הביאה הרס עצום על הקהילות. המצב היה לא פשוט ומורכב."

השרה אמרה כי הקשר עם התפוצות נותן חוזק לישראל במגוון תחומים ומכניס לתמ"ג הישראלי סכומי כסף עצומים מדי שנה.

השרה הדגישה את החשיבות בפעילות מול התפוצות כשנושא העלייה נמצא במימדים קטנים ביחס למספר היהודים החיים בתפוצות שמחייבים אותנו. "עם כל הכבוד לעליה לארץ שהיא חשבוה ביותר- היא ערוך עצום. עולים מדי שנה כ24000- ויורדים כ-16,000. מדברים על 8 וחצי מיליון שבוחרים לחיות בתפוצות והם אחינו. במשך שנים הם תמכו בנו. זה בדיוק הרגע לנשום עמוק, זו המחויבות שלנו שלנו." השרה הדגישה את נושא השותפות והמאצ'ינג ואמרה כי על כל שקל שהמשרד שם יש עוד 2 או 3 מהתפוצות.

השרה סיפרה על מנהלת החינוך העולמי שמובילה על מנת לייצר, בין היתר, תכני לימוד ליהודי התפוצות. כשמדברים על חינוך זה לא סתם כי בא לנו, זה מה שמעצב את דור העתיד. בכל התקופה יש אמירה רוחבית מכל חלקי העם היהודי מכולם, מכל זווית- דור העתיד נמצא בסכנה- בסכנת הכחדה. יש מלחמה תודעתית נוראית. במהלך החיים של היהודי לנגוע בו ולחבר אותו לזהות היהודית במבט צופה פני עתיד. בסוף לחבר למשהו שקשור לעבר וצופה פני עתיד כדי שנישאר עם. החינוך הוא סופר חשוב." השרה אמרה כי המטרה בעתיד חיבר קהילות ובתי ספר לפעילות פנים אל פנים.

השרה ינקלביץ התייחסה גם למנהלת ישראל שמטרתה לחבר את הציבור בישראל ליהודי התפוצות- "ראיתי שהאוכלוסייה בישראל לא מבינה על מה אנחנו מדברים, רבים לא מבינים את מכפלת הכוח העצומה בין עם ישראל ליהודים בתפוצות"

על רקע הכוונה לביטול המשרד השרה התייחסה לחשיבות המשרד ולא להעברתו למשרד החוץ והדגישה כדוגמא את הסיוע הרחב שנתן המשרד לאחר האסון במירון למשפחות עד רמת ההתארגנות ללוויה וזיהוי הגופות.

השרה אמרה כי לקחה פסק זמן ומאמינה שתמשיך לפעול במישור הציבורי, ולא פסלה חזרה בעתיד לפוליטיקה.

צילום: שריה דיאמנט, מקור ראשון
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח