פוליטי / מדיני

ח"כ ליברמן: "נתניהו טוב לחמאס, הוא אחראי על אובדן ההרתעה"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן השתתף היום (שלישי) בוועידת הדרום של ידיעות אחרונות, ואמר: "לא רק הסיפור של הרתעה נמחק. יש פה אובדן ריבונות בחלקים גדולים. אנחנו רואים מה קורה כרגע בחברה הבדואית, בחברה הערבית בגליל, גם בלי קשר לאירועים האלה. לכן נתניהו טוב לחמאס. למה? גם החודש הוא העביר 30 מיליון דולר לחמאס. בסיום כהונתי כשר הביטחון, אחרי שגם שוגרו 500 רקטות לעבר ישראל אני סברתי שצריך סוף סוף לתת תשובה באמת רצינית. במקום זה נתניהו אז החליט ללכת לכניעה לטרור. גם אז מה שקרה זה שנתניהו לא היה מוכן בשום פנים ואופן לסכל את הדרג הפיקודי. כל הסיפור של הסדרה זאת כניעה לטרור. אני שומע שמחפשים את החוליות, את המשגרים, אבל זה דגי רקק. נתניהו לא נותן לגעת באלה שנותנים את הפקודה לשגר את הרקטות."

עוד אמר ח"כ ליברמן: "אתמול נתניהו אומר שירי לירושלים הוא חציית קו אדום, כלומר ירי לשדרות, ירי לאשקלון, ירי לעוטף עזה זה לא חציית קו אדום. רק לירושלים או לתל אביב. מה צריך לעשות? זו שאלה מרכזית, ניסיתי כמה פעמים להביא לדיון קבינט מה ה'אנד גיים' שלנו מול עזה. הרי נעשה עוד מבצע ועוד מבצע והכל חוזר. צריך להבין מה אנחנו רוצים, אני ניסיתי להביא לדיוני קבינט מה הוויז'ן שלנו. מה רוצים בסוף? עזה לא תתאדה. כדי למגר את הטרור אתה צריך בו זמנית להתמודד עם שלושת מקורות הטרור: המקור המבצעי-פיקודי, המקור הכספי והמקור האידיאולוגי".

על המגעים להקמת ממשלת שינוי אמר: "כרגע זה לא מעניין. כרגע תותחים רועמים וצריך לסיים את הסבב הזה. הממשלה הנוכחית לא מסוגלת להביא פתרון יסודי רציני לבעיית רצועת עזה. אין טעם להתחיל מבצע אם אתה לא יודע מה המודל הסופי שאתה רוצה להגיע אליו.
למה אין ממשלה? כי אותו בן אדם, חוץ מאינטרסים והישרדות אישית שלו לא מעניין אותו שום דבר. אתה ראש ממשלה יותר מעשור, ארבעה סבבים, לא הצלחת להקים ממשלה טבעית, רצינית, יציבה – תפנה את המקום, זוז הצידה. באותו רגע שנתניהו זז הצידה הליכוד יכול בלי מאמץ להקים ממשלה בלי רוטציה, ממשלה ימין מלא מלא."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: מיכאל לוריה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח