פוליטי / מדיני

אושר: יתאפשר החזר מקדמה על ביטול אירוע פרטי בעקבות הקורונה

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק החזר מקדמה בשל ביטול אירוע פרטי (נגיף הקורונה החדש), התש"ף-2020 של חברי הכנסת הילה שי וזאן, יעקב מרגי ומשה גפני. 61 תמכו ללא מתנגדים.

מוצע לקבוע כי מפעיל אולם אירועים שקיבל תשלום לפני ה- 16 במרץ בעד אירוע שתוכנן להתקיים לאחר מועד זה, והאירוע לא התקיים בשל מגבלות נגיף הקורונה ולא ניתן לקיימו בתוך שלושה חודשים מהמועד המקורי שנקבע לאירוע, ישיב למזמין השירות את סכום המקדמה ששולמה. השבת המקדמה תהיה בתוך שלושה חודשים ממועד האירוע המקורי או עד תחילת חודש אוקטובר 2020, לפי המאוחר ביניהם. לפי המוצע, מפעיל אולם אירועים רשאי להפחית מסכום ההחזר הוצאות מיוחדת שהוצאו לשם קיום האירוע בסכום שלא יעלה על 500 ש"ח.

בדברי ההסבר נכתב: "אזרחים רבים תכננו לקיים אירועי שמחות בתקופה שחלפה מתחילתו של משבר הקורונה ועד היום, אך נאלצו לדחות או לבטל את האירועים שתוכננו בשל ההגבלות שנקבעו לעניין קיום אירועים. לקושי הרגשי הכרוך בביטול האירוע נוספה ההתמודדות מול מפעילי אולמות האירועים, שחלקם חייבו את מבקשי השירות לשלם דמי ביטול בגין האירוע וחלקם לא החזירו מקדמות בסך עשרות אלפי שקלים. בעלי אולמות האירועים שרויים במצוקה כלכלית קשה בעקבות משבר הקורונה ואין סייג כי יש לסייע להם, וזאת מבלי לפגוע במבקשי השירות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ הילה שי וזאן (כחול לבן) אמרה: "זוג בשם עדי וענבל שילם מקדמה בסך 117 אלף שקלים, וחתונתם בוטלה בשל הקורונה והם טרם ראו שקל אחד בחזרה. לא ייתכן שצרכנים ישלמו על שירות שלא קיבלו בפועל, זה נכון שבעתיים בסכומים אסטרונומיים כאלה. אני ערה למצוקת בעלי האולמות, אך הכסף הזה לא שלכם. הוא שייך לזוגות צעירים שזקוקים לו כמו אוויר לנשימה"

שר הרווחה איציק שמולי השיב בשם הממשלה: "מדובר בחוק חשוב מאוד. חלק לא מבוטל מצעירי המדינה חשים שנשמטה להם הקרקע מבין הרגליים. זוגות צעירים שלמו מקדמות ושברו חסכונות והם רואים שזה יורד לטמיון. אם נוכל להשיב להם את הכסף הזה ולהקל עליהם, אנחנו מחויבים לכך. הצעת החוק הזאת תעזור לאלפי צעירים במדינת ישראל."

ההצעה תועבר לוועדת הכלכלה של הכנסת.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button