משפטי/פלילי

ביהמ"ש: חברת "תדביק" תשלם 2.2 מיליון ש"ח בגין הפרת היתר הפליטה

בית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, דחה היום (רביעי) את עתירתה של חברת "תדביק" נגד המשרד להגנת הסביבה בגין עיצום כספי שהטיל עליה המשרד.

המשרד הטיל על חברת תדביק עיצום כספי בסך 2,200,560 ש"ח בגין שלוש הפרות חמורות: חריגה מערך הפליטה של TOC (חומרים אורגניים נדיפים) מהארובה; אי-דיווח על דיגום ארובה שחרגה; ואי-תפקוד מערכת הבקרה וההתראה במפעל השייך לחברה, ונמצא באזור התעשייה תרדיון במשגב שבמרכז הגליל.

החברה עתרה כנגד המשרד וטענה כי היתר הפליטה שניתן לה לא חל על ארובת הפחם אשר נבנתה לאחר מתן ההיתר ומפעילותה נבעו העיצומים הכספיים. בנוסף טענה החברה, שלא היה מקום להטיל שלושה עיצומים נפרדים וכן שסכום העיצום אינו מידתי ביחס לחומרת ההפרות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השופטת ענת זינגר דחתה את העתירה וקבעה, כי יש לקבל את מלוא טענות המשרד להגנת הסביבה. על-פי פסק הדין, חברת תדביק חויבה לשלם את מלוא סכום העיצום שהטיל עליה המשרד, כ- 2.2 מיליון שקל, ובנוסף תחויב תשלם החזר הוצאות בסך 20 אלף שקל. זאת, לאחר שהחברה לא עמדה בתשלום העיצום וחרגה מלשלמו בזמן.

השופטת זינגר הדגישה את חומרת ההפרות, ואמרה, כי "יש להזכיר את הסיכונים הכרוכים לבריאות הנחשפים לחומרים אורגניים נדיפים. אין מקום להקל ראש בפליטת אותם חומרים לאטמוספירה בחריגה של מאות אחוזים, ביחס לתנאים שנקבעו. המשרד להגנת הסביבה הוא הגורם המקצועי המופקד על מניעת האמור, והוא בעל המקצועיות להפעיל את שיקול דעתו ולהטיל עיצומים אשר ימנעו הנזק".

בסיכום, בית המשפט הדגיש כי בעוד המשרד להגנת הסביבה היה מוכן, במסגרת הדיון בעתירה, לשקול בחיוב את פריסת התשלום בהתאם לתקנות ההפחתה, חברת תדביק סירבה לכך.

את העתירה ניהל עורך הדין יואל פוגלמן מפרקליטות מחוז ירושלים בליווי עורכת הדין שהניז מולא-חרבג'י, יועצת משפטית למחוז צפון של המשרד להגנת הסביבה.

המשרד ימשיך לעקוב אחרי פעילות המפעל, ולא יאפשר כל הפרה או פגיעה בבריאות הציבור ובסביבה.

בתמונה: אזור אחסון חומרים מסוכנים ופסולת חומרים מסוכנים במפעל תדביק. צילום: המשרד להגנת הסביבה

Back to top button