חדשות חוץ

יום הסובלנות הבינלאומי: משרד הפנים הישראלי והאמירתי בתפילה משותפת

משרד הפנים של איחוד האמירויות ומשרד הפנים הישראלי ציינו היום (שני) יחד את יום הסובלנות הבינלאומי, באירוע תפילה בין-דתית משותפת לשלומם של העומדים בחזית הקורונה. שני המשרדים, הישראלי והאמירתי, הכריזו על הקמתה של ועידה משותפת לחיזוק שיתופי הפעולה הבין-דתיים בין שתי המדינות.

המשרדים יצאו בהצהרה משותפת לפיה: "משרדי הפנים של איחוד האמירויות ומדינת ישראל התחייבו היום ליצור גשר בין האמונות והדתות המגוונות במטרה לסלול דרך לחיי סובלנות ודו קיום במזרח התיכון ומחוצה לו. שני הצדדים הסכימו לעבוד יחד לקידום ערכים אלה המבוססים על הסכמי אברהם על ידי הקמת "ועידת דיאלוג בין-דתי", אשר תפעל להידוק הקשרים, לשותפות, לערבות הדדית ותניע תהליכי פיתוח של פרויקטים משותפים בנושא."

ברוח הכרזה זו, הציע משרד הפנים הישראלי לקיים את כינוס הועידה הראשון בישראל ובאותה הזדמנות הוזמנה המשלחת האמירתית להתארח בארץ כשמגבלות הקורונה יוסרו. במשרד הפנים ציינו כי "יום הסובלנות הבינלאומי אותו אנו מציינים כאן היום, והיוזמה המדהימה של שני המשרדים להביא יחד מנהיגים דתיים מכל הדתות לתפילת שלום משותפת בזמנים קשים אלו, מסמלת יותר מהכל את החשיבות שבערכי האחדות והערבות ההדדית. בימים לא פשוטים מעין אלו, בו העולם כולו עובר טלטלה, ימים בהם אין ודאות לעתיד שיבוא, חשוב שנזכור שכוחנו באחדותנו. רק על ידי יציאה לדרך של אחדות, נוכל לעבוד יחד ולהביס את מגפת הקורונה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ממשרד הפנים של איחוד האמירויות, שם הגו את הרעיון להקמת הועידה, נמסר בהמשך כי "עמד לרשותנו זמן קצר ביותר כדי להביע את הערכתנו לעומדים בחזית. אנו מבקשים להודות לכל מי שהצטרף אלינו ורצה להיות איתנו היום. זהו יום חשוב ביותר ואנו מבקשים לוודא שנמשיך לעבוד יחד. אירוע זה הוא תחילתה של שותפות ארוכת טווח בין הדתות והאומות. הועידה שנקים תפעל לחיזוק הדיאלוג והשת"פ לאורך זמן, במטרה לעודד את הקהילות שבתוכנו להתאחד למרות ההבדלים ולגלות סובלנות כלפי השונה והאחר". 

באירוע לקחו חלק עשרות אנשי דת יהודים, בודהיסטים, הינדואים, סיקים, נוצרים, מוסלמים, בהאים ודרוזים. כולם התפללו כאיש אחד למען שלומם של העומדים בחזית הקורונה, ובראשם הצוותים הרפואיים. בנוסף למנהיגי הדתות, השתתפו באירוע גם מנהל בי"ח זיו, פרופ' סלמאן זרקא וד"ר פייסל אל-אחבבי, ראש התכנית להתמודדות עם מגיפות במרכז לבריאות הציבור באבו-דאבי. האירוע נחתם עם דבריהם של שני נציגי הילדים משתי המדינות.

יצוין כי משרד הפנים הישראלי אמון, בין השאר, על כל הנושאים הנוגעים לבני הדתות והעדות הלא יהודיות בישראל. על כן, הוא מבקש להקים רשת בין-לאומית של מנהיגי דתות לטובת חיזוק הדיאלוג, הגברת ההבנה, הלמידה והשותפות, ולפעול ככוח משימה בעתות של משבר וחירום.

צילום: דוברות משרד הפנים
צילום: דוברות משרד הפנים
צילום: דוברות משרד הפנים
צילום: דוברות משרד הפנים
צילום: דוברות משרד הפנים
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח