חדשות חוץמבזקים

37 בני אדם נהרגו בשיטפונות בברזיל, מעל 70 עדיין נעדרים

גשמים עזים שפקדו את מדינת ריו גרנדה דו סול הדרומית ביותר בברזיל גרמו למותם של 37 בני אדם, כך מסרו היום (שישי) הרשויות במדינה. הם ציינו כי מספר ההרוגים צפוי לעלות מכיוון שכ-74 נוספים עדיין מוגדרים כנעדרים.

זהו האסון הסביבתי הרביעי במדינה בחודשים האחרונים, לאחר שיטפונות קטלניים נוספים שאירעו ביולי, ספטמבר ונובמבר 2023 אשר גרמו למותם של 75 בני אדם בסך הכל.

לפי השירות הגיאולוגי הברזילאי, רמות ההצפה עברו את אלו שנצפו במבול ההיסטורי של 1941. בערים מסוימות, מפלסי המים היו הגבוהים ביותר שנרשמו זה כמעט 150 שנה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אתמול (חמישי) קרס חלקית סכר בתחנת כוח הידרואלקטרית קטנה בין הערים בנטו גונקאלבס וקוטיפורה. ערים שלמות בעמק נהר הטקוורי, כמו לאג'אדו ואסטרלה, התכסו לחלוטין על ידי המים. בפליז, נהר גועש סחף גשר שחיבר את העיירה לעיר השכנה לינהה נובה.

תושבים רבים דיווחו על הפסקות חשמל, תקשורת ומים ברחבי המדינה. יותר מ-23,000 בני אדם נאלצו לעזוב את בתיהם. ללא אינטרנט, קווי תקשורת או חשמל, תושבים התקשו לעדכן את קרוביהם במדינות אחרות. מסוקים הוקפצו ללא הפסקה כדי לחלץ משפחות ממבנים.

הגשמים החלו ביום שני האחרון וצפויים להימשך לפחות עד שבת, כך לפי מטאורולוג ראשי מהמרכז הלאומי לניטור אסונות טבע.

מושל ריו גרנדה דו סול אדוארדו לייטה התריע ביום חמישי כי המצב צפוי להחמיר בבירה פורטו אלגרה. "זה לא סתם עוד מצב קריטי. זה כנראה המקרה הכי קריטי שהמדינה תיעדה אי פעם".

הוא הוסיף ואמר בשידור חי ברשתות החברתיות: "כבן אדם, אני הרוס מבפנים כמו כל תושבי המדינה," אמר, "אבל כמושל אני מבטיח לא להתייאש ולעשות ככל שניתן על מנת לסייע."

נשיא ברזיל לואיז אינאציו לולה דה סילבה נסע ביום חמישי למדינה כדי לבקר במקומות שנפגעו ולדון במאמצי ההצלה עם המושל.

שיטפונות בחו"ל
אילוסטרציה

Back to top button