משפטי/פלילי

התנועה לאיכות השלטון: ההפגנות מוחרגות משמירת המרחק של 1,000 מטרים

עורך הדין תומר נאור, היועץ המשפטי של התנועה לאיכות השלטון, אמר היום (רביעי) כי נכון לשעה זו ההפגנות מוחרגות משמירת המרחק של 1000 מטר, והסביר: "ב- 30 בספטמבר לפנות בוקר עבר במליאת הכנסת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון מס' 2), התשפ"א-2020. החוק הוא למעשה תיקון לחוק הקורונה הקיים אשר מעניק לממשלה סמכות להכריז על מצב חירום מיוחד. מכוח מצב החירום המיוחד, לממשלה ישנה סמכות להכרזה על מצב חירום מיוחד למשך שבעה ימים בכל פעם, ועד 21 יום בסה"כ. בנוסף, הממשלה יכולה לפנות לוועדת החוקה בכנסת, לקבלת אישור להארכת תקופת החירום ב-14 יום בכל פעם. בעת הכרזה על מצב חירום מיוחד, לממשלה סמכות להתקין תקנות המטילות מגבלות נוספות, וביניהן מגבלות על הפגנות."

עוד אמר עורך הדין נאור: "לפי החוק, הממשלה תוכל להגביל הפגנות במרחק המותר ליציאה ממקום המגורים אשר נקבע בתקנות. בנוסף, לממשלה ישנה סמכות להגביל בתקנות את כמות האנשים המותרים בהפגנה עד ל-20 איש (כמו גם תפילה או טקס דתי), כל עוד ההגבלה חיונית למניעת התפשטות הנגיף. בסעיף נוספה תופסת לפיה "לא יהיה בהגבלה זו כדי למנוע לחלוטין קיום הפגנה, תפילה או טקס דתי".

מטעם התנועה לאיכות השלטון נמסר: "תוספת זו ריקה מתוכן כאשר הגבלות אלו נאכפות על הפגנות. התקנות הנוכחיות מגבילות את המרחק המותר ליציאה מהבית לקילומטרים, אבל הן תוקנו על ידי הממשלה לפני התיקון לחוק הנוכחי – והממשלה תידרש להתקין תקנות חדשות. כרגע יש להקפיד על שני מטרים, וההפגנות מוחרגות משמירת המרחק, כפי שהיה עד לשינוי המצב המשפטי הנוכחי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: הדגלים השחורים

Back to top button