מאמריםמשפטי/פלילי

סופר סת"ם לא רשם הכנסות של 110 אלף ₪ מכתיבת ספרי תורה

מחלקת ניהול ספרים בפקיד שומה ירושלים 1 ערכה באחרונה מבצע לבחינת רמת הציות להוראות ניהול ספרים ורישום הכנסות ולחוק לצמצום השימוש במזומן. המבצע נערך בשכונות תלפיות, רוממה, מרכז העיר, בית וגן, מבשרת ציון, ו"בשוק רמלה לוד" שמתקיים מידי יום שני באזור מלחה. במהלך המבצע התגלו מספר מקרים של בעלי עסקים שלא רשמו הכנסות או לא דיווחו כלל לרשות המסים על פעילותם.

ועוד כמה מאמרים שכתבתי:

עו"ד נועם קוריס- יש לך מניות וני"ע בבנק בישראל ?

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כתב אישום בגין רצח הילד בפארק השעשועים

כתב אישום על עבירות נשק ותקיפת שוטרים

נדחתה עתירה לבג"צ בנוגע להסדר טיעון עם ח"כ אריה דרעי

כתב אישום נגד רונן סופר (52), מתנדב במשטרה, בגין ביצוע עבירות מין במתנדבת אחרת ששרתה עמו בתחנת המשטרה.

לא שמעתם ?!: מסלול בטוח": הוחרמו רכבי יוקרה בעוספיה ודלית אל כרמל

נדחתה עתירה נגד תיאטרון בית לסין

ביקורת שנערכה אצל סופר סת"ם העלתה כי הוא אינו מנהל ספרים, לא מדווח לרשויות המס וכלל לא רשום במערכי המס. לעוסק נערכה חקירה במהלכה הודה כי לא רשם הכנסות של 110 אלף ₪ משתי עסקאות של כתיבת ספרי תורה.

בביקורת שנערכה במשפחתון נמצא כי לא נרשמו הכנסות של 60 אלף ₪ שהתקבלו בחודש האחרון בצ'קים ובהעברות בנקאיות מהורים. בעלת העסק טענה כי היא לא הספיקה לרשום את ההכנסות. בביקורת בחנות למכירה ותיקון אופנים, נמצא שתשלומים בסך 3,000 ₪ שהתקבלו בביט לא נרשמו בספרי העסק משנת 2021. בעל העסק אמר בתגובה כי לא ידע שיש לרשום הכנסות בביט וחשב כי "מספיק שזה נכנס לחשבון".

במסגרת הביקורת בשוק רמלה לוד נרשם מקרה חריג כאשר בעל דוכן נמלט בריצה לאחר שהבין כי המבקרים בדרך אליו. פרטיו אותרו לאחר מכן במאגרי המידע של רשות המסים והוא זומן להמשך חקירה במשרדי פקיד השומה.

מבצעים אלו נערכים כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

עו”ד נועם קוריס בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות’ עורכי דין עוסק בייצוג משפטי וגישור מאז שנת 2004.

 

 

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח