מבזקיםצבא וביטחון

גנץ לפורום מטכ"ל: צה"ל הוא אי של יציבות עבור החברה הישראלית

שר הביטחון, בני גנץ, קיים היום (חמישי) כנס עם חברי פורום מטכ"ל בראשות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי לקראת החגים בבסיס הקריה בתל אביב. שר הביטחון אמר במהלך הכנס: "אני גאה להיות איתכם כאן, ואומר בפה מלא שאתם הפורום הטוב במדינה. בערבו של סגר, ובתוך המציאות בשנה האחרונה שכללה אתגרים בריאותיים, כלכליים, חברתיים וגם פוליטיים- צה"ל הוא אי של יציבות."

גנץ הוסיף כי "לצד השמירה על ביטחון ישראל – בצפון, בדרום ובמרכז, בים, באוויר, ביבשה ובמרחב הקיברנטי, צה"ל מתגייס כרגיל לכל אתגר, גם למערכה מול הקורונה. אתם, ביחד עם מפקדי וחיילי צה"ל, תמשיכו להיות הפתרון של מדינת ישראל, והגוף היציב שמאחד את החברה שלנו. לצד האתגרים בזירות השונות, אני יודע שתדאגו בראש ובראשונה לאנשים שבשטח- מפקדי וחיילי צה"ל, שגם בחג הקרוב יעמדו בחזית ובעורף, בגבולותינו ובערים, ממלאים את המשימות המבצעיות".

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי התייחס להישגי צה"ל: "זו הייתה שנה עם הרבה מאוד הישגים, קודם כל בתחום ההגנה – פשוטו כמשמעו. הגנה קרקעית מפני חדירות, הגנה בכל עולם התלול מסלול – הרקטות, הגנה בגבולות הימיים, בעולמות הסייבר. הדבר הבא במדיניות שלנו הוא המב״ם – גם פה שנה עתירה בפעילות. המעגל השלישי שאני מסתכל עליו הוא מעגל ההתכוננות למלחמה מאופרטיבי ועד אחרון הימ״חים והמחסנים. המעגל הרביעי, הוא מעגל בניין הכוח והתנופה תרתי משמע, אני חושב שגם פה עשינו כמה צעדים משמעותיים קדימה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כוכבי התייחס לחשיבות האנשים המרכיבים את הצבא והוסיף כי "עוד שני מעגלים חשובים מאוד – האחד, אנשים ופיקוד, והמעגל הערכי והנורמטיבי. בצורה פשוטה – היעד שלנו שצה״ל יהיה ארגון מופת מראשון האנשים ועד אלי. עבודה רבה עוד לפנינו, לא הכל מושלם" הוא הודה, "לא בהכל היינו חפים מטעויות ותקלות אבל בסך הכל דרך ששת המעגלים האלה אפשר להסתכל אחורה בזקיפות קומה״.

צילום: חורחה נובומינסקי, לע"מ
צילום: חורחה נובומינסקי, לע"מ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח