חדשות הארץ

השר אוחנה: לוחמות ולוחמי האש עושים עבודת קודש תוך סיכון והקרבה

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ונציב כבאות והצלה לישראל רב טפסר דדי שמחי, ערכו היום (שלישי) סיור אווירי למיפוי מוקדי סיכון והתפרצות שריפות בשטחים פתוחים העלולים לסכן חיי אדם, רכוש וטבע.

במהלך טיסתם חלפו השר ונציב כבאות והצלה מעל שטחים פתוחים, פארקים יערות וגנים לאומיים לאורך קו החוף לחדרה-ואדי ערה ומוקדי השריפות, נחל הקיני, טבעון הכרמל ואנדרטת אסון הכרמל.

השר אוחנה צפה בהיערכות המבצעית של מערך כבאות והצלה למניעת שריפות בעונת הקיץ תוך שיתוף פעולה פורה עם גופים חבירים כגון קק"ל, רט"ג ומרכז השלטון המקומי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בין הפעולות העיקריות שננקטו בשטח בחודשים האחרונים: ביצוע שריפות יזומות בשטחים עם פוטנציאל בעירה רב, גיזום מרחבי של עשבוניים וחשיפת קווי חיץ, וכן פטרולים משותפים לניטור ומיפוי מוקדי סכנה.

נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי סקר את מאמצי ההסברה והניסיון המושכל להוביל שינוי בתרבות הפנאי של הישראלים הנקראים להימנע מהדלקת אש בשטחים פתוחים ובאתרי הטבע בחודשי הקיץ.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אמר בתום הסיור: "התרשמתי מהיכולות ומהתכניות המבצעיות האוויריות של נציבות הכבאות וההצלה, בהובלתו של רב-טפסר דדי שמחי, לתרחישי הייחוס השונים המאיימים על חיי אדם, רכוש ומשאבי טבע. בהזדמנות זו אני גם משבח את שיתופי הפעולה המוטסים בין נציבות כב״ה למשטרת ישראל. בשבועות האחרונים אנו עדים לפועלם, תושייתם ואומץ ליבם של לוחמות ולוחמי האש אשר מתמודדים עם שריפות רבות ברחבי הארץ. בשמם של רבים מאזרחי ישראל אני שולח את הערכתי ללוחמות וללוחמי האש שעושים עבודת קודש תוך סיכון והקרבה, לשמירה על שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל. הם מצילי חיים".

רב טפסר דדי שמחי ציין כי "כבאות והצלה ערוכה לתת מענה מבצעי מהיר לשריפות המכלות שטחים פתוחים וערכי טבע תוך שהן מסבות נזקי ענק לאדם ולסביבה. במהלך החודש האחרון פעלו לוחמי האש המסורים לכיבוי מאות שריפות שהוצתו בעוטף עזה כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה. לוחמי האש הוכיחו פעם נוספת את נחישותם להגן על חיי אדם, רכוש וטבע. ביחד נפעל לשינוי השיח הציבורי וטיפוח תרבות פנאי ללא אש, המגלה אחריות למרחב הציבורי ולסביבה."

עוד בסיור, ביקור משותף במנחת מגידו המהווה בסיס יציאה מבצעי של טייסת הכיבוי האווירית "אלעד" המוזנקת לכיבוי ובלימת שריפות בשטחים פתוחים.

מאז הקמתה פיתחה הטייסת תורת הפעלה מבצעית ייחודית תוך שיתוף פעולה הדוק עם כוחות הקרקע והיא מהווה זרוע מבצעית משמעותית של מערך הכיבוי במאמצים למניעת התפשטות שריפות בשטחים פתוחים.

צילום: תיעוד מבצעי כב"ה
צילום: תיעוד מבצעי כב"ה
צילום: תיעוד מבצעי כב"ה
צילום: תיעוד מבצעי כב"ה

תגובה אחת

  1. כל הכבוד ללוחמות וללוחמי האש , שמתמודדים ללא הרף בשיגורי בלוני האש , מרצועת עזה , היה נכון גם לנסות לשגר בלוני אש, על כלי הדייג , המכוניות , ומיצבורי נשק , תחמושת , ובלוני אש , שברצועה , מעת לעת , על מנת לדבר איתם גם בשפה זו .

Back to top button