פוליטי / מדיני

ח"כ ליברמן: הבלונים לא לכבוד כינון שלום, זו סחיטה באיומים של החמאס

יושב ראש מפלגת ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן סייר הבוקר בסיור בעוטף עזה ובשדרות.

יושב ראש ישראל ביתנו אמר: "הגעתי לביקור במועצה האזורית אשכול, בעוטף עזה, כי המציאות בה אנשים חיים כאן היא כמו ביקום מקביל וזה בלתי אפשרי. אנחנו רואים את החגיגות של רה"מ סביב כינון היחסים עם מדינות המפרץ, וכל הסכם שלום הוא חשוב ומבורך, אבל יחד עם זאת אי אפשר להתעלם מהבלונים שנוחתים כאן, מאות בשבוע האחרון. זה לא בלונים לכבוד כינון שלום, זה המשך של סחיטה באיומים של החמאס."

צילום: מיכאל לוריה

עוד אמר חבר הכנסת ליברמן: "הסחיטה הזאת נעשית על גבי תושבי עוטף עזה. הגיע הזמן שמדינת ישראל תאמץ תפיסה כוללת, מה רוצים לעשות עם רצועת עזה, מה המשך הקיום שלה והמשך החיים כאן בעוטף עזה. אני שומע הרבה דיבורים, מבצע כזה, מבצע אחר, מכה. זו לא מדיניות. חייבת להיות מדיניות כוללת שמדברת לא רק על מבצע צבאי, אלא גם על מה עושים יום למחרת המבצע. אסור להשלים עם מציאות שרקטות פוגעות פגיעה ישירה בבית בשדרות, או שמאות בלונים נוחתים כאן במועצה האזורית אשכול ובכל עוטף עזה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קודם כל ההערכה שלי כלפי התושבים כאן, שלמרות הקורונה והמשבר הכלכלי, ממשיכים להתעקש להתקיים ולעבוד כאן ולעבד את האדמה עד הגדר. החבר'ה האלה הם באמת החלוצים של המאה ה-21. ולכן קודם כל הם ראויים להערכה, וכל פעם שאני בא זה ביטוי להערכה שלי, להתעקשות שלהם ולנכונות לשבת ולשלם את כל המחירים.

צילום: מיכאל לוריה

חבר הכנסת ליברמן הוסיף: "דבר שני, אני לא הצלחתי להביא לדיון בקבינט דיון כולל, מה בסוף רוצים, גם מהתושבים וגם מהרצועה. ברור שהמציאות הזאת היא לא סבירה, אי אפשר להמשיך כך. אבל מצד שני עד היום, לפחות בשנים שישבתי בממשלתו של נתניהו, הוא סירב להביא לדיון בתוך הקבינט ובתוך הממשלה דיון המגדיר לאן אנחנו מתקדמים מכאן ואיך רואים את הסדר הקבע, איך מביאים יציבות לכאן. יש כיוון, יש תוכנית סדורה, זה לא המקום כרגע להתחיל לפרט. אני ניסיתי להביא את אותה תוכנית סדורה של מה צריך לעשות ואיך צריך לעשות, אני מודה לא הצלחתי."

צילום: מיכאל לוריה

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול אמר: "אני רוצה להודות מאוד לאביגדור, אביגדור יש לו כבר שנים רבות היכרות עם העוטף, אני חושב שבתור שר ביטחון הוא הוכיח עד כמה העוטף חשוב לו והוא דיבר על זה גם עכשיו ועד כמה חשובה פה שגרת החיים שלנו. אביגדור כבר עכשיו, מהבוקר היו פה ארבעה בלוני נפץ שלמזלנו לא גרמו לנזק, אבל אנחנו רואים שהדבר הזה לא משתנה. אביגדור דרך אגב הוא חבר הכנסת הראשון שבא באירוע האחרון לבקר אותנו, ואני מאוד מודה לך על זה, זה לא מובן מאליו."

עוד אמר ירקוני: "אני רוצה גם להגיד שמה ששמעתי ממנו זו הסוגיה שאנחנו מדברים עליה בעוטף עזה, אנחנו חשבנו שיהיה שקט חצי שנה בעזה בגלל הקורונה ומשהו ישתנה שם. אני מאוד בעד השלום החדש שביבי וכל הממשלה הביאו, אבל זה לא חוכמה לעשות שלום עם אנשים שהם 4 שעות טיסה מפה ואין לנו מצב מלחמתי איתם. החוכמה היא להגיע לנורמליזציה עם עזה ועם התושבים ששם, שהם אלה שמפריעים לנו ביומיום ואני מקווה שאביגדור והממשלה הבאה ידעו לפתור את הסוגיה הזאת, כי כמו שאמרו עוד סבב ועוד סבב אנחנו נדע לעבור אותם. זה לא מה שאנחנו רוצים לדורות הבאים. חייבים לשנות את המציאות בעוטף עזה, בעזה ובחיים צמודי הגדר אחד לשני."

Back to top button