חדשות הארץמבזקים

ארבעה שורדי שואה עלו לישראל מאז הטבח ו- 52 במהלך השנה האחרונה

ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה מפרסם הערב (ראשון) משרד העלייה והקליטה נתונים לגבי מספר שורדי השואה שעלו לישראל בשנים האחרונות.

מאז יום הזיכרון בשנה שעברה הגיעו לארץ 52 ניצולים כאשר מתוכם 26 מרוסיה, 10 מאוקראינה, 5 מצרפת, 4 מארה"ב, 3 מגרמניה, והשאר מונצואלה, ברזיל, איטליה וקנדה.​ המשרד מציין כי מאז ה-7 באוקטובר עלו לישראל 4 שורדי שואה שהגיעו מרוסיה וארה"ב.

משרד העלייה והקליטה מלווה את השורדים שמגיעים לישראל ומעניק להם תמיכה מיוחדת הכוללת: זכאות לקידום של שנה אחת בתור הממתינים לדיור ציבורי, מענקים כספיים, סיוע והטבות שונות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר אמר: "אנחנו מציינים השנה את יום הזכרון לשואה ולגבורה בזמן מלחמת 'חרבות ברזל'. מלחמה שהוכיחה לכולנו שגם 79 שנה אחרי סיום השואה הנוראה, ישנם רבים הרוצים להשמידנו. בעת ההתייחדות עם זכרם של אחינו ואחיותנו, ששת המיליונים שנרצחו על אדמת אירופה רק בשל היותם יהודים, נזכור את המוטל עלינו, להבטיח את עתיד העם היהודי, לשמור על ארצנו ולהשיב את החטופים במהרה לביתם."

עוד הוסיף השר סופר כי "הנתונים שבידנו מראים כי מאז 1989 הגיעו לישראל 73,816 ניצולי שואה מרחבי העולם כולל ממדינות חבר העמים לשעבר, ארה"ב, גרמניה, בריטניה, קנדה, שבדיה, דרום אפריקה, ברזיל , יוון ועוד. אנחנו מברכים על כך שדווקא בשנים הללו, למרות הקושי ומפאת גילם, הם בוחרים להגיע דווקא לבית הלאומי של כולנו. אני רואה בהגעתם לישראל מאין ׳סגירת מעגל׳ וניצחון עבורם ועבור העם היהודי."

מטוס - טיסה - לילה
צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button