חדשות הארץמבזקים

המיזם יימשך, המשפחות העניות לא צריכות לשלם את המחיר

משרד העבודה והרווחה הגיע לסיכום עם משרד האוצר על תוספת תקציבית של 12.5 מיליון שקלים למימון מיזם הביטחון התזונתי עד לסוף שנת התקציב הנוכחית.

מכיוון שמדובר בפיילוט, מימון המיזם בעלות של כ-20 מיליון שקלים בשנה, לא נכלל בבסיס התקציב של משרד העבודה והרווחה ועל כן גם לא בתקציב ההמשכי. בחודש פברואר הגיע המשרד להסכמה עם משרד האוצר על המשך המיזם עד לחודש מאי, והיום, בעקבות התערבות שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, הוסכם על מימון התכנית עד לסוף השנה.

השר שמולי: "המשפחות העניות הן האחרונות שצריכות לשלם את המחיר ואני שמח שהצלחנו להשיג את התקציב הנדרש להמשך מיזם קריטי זה עד לסוף השנה. במשך חודשים ארוכים המיזם התנדנד במצב של חוסר ודאות. לא ייתכן שילדים רעבים יחזיקו את הבטן בזמן שמחפשים בכל פעם מחדש מאיפה לגרד את התקציבים הנדרשים. עלינו לעגן את התקציב בבסיס כדי למנוע ממצב זה לחזור בשנית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המיזם לביטחון תזונתי הוא פיילוט שביצע משרד העבודה והרווחה בשלוש השנים האחרונות בקרב 11,000 משפחות שזכו לכרטיס קרדיט שבו 250 שקלים לרכישת מזון ברשתות השיווק ועוד חבילות מזון יבש פירות וריקות בעלות של 250 שקלים.

המיזם פועל ב-46 רשויות מקומיות החל משנת 2017 ומשרת 11,000 משפחות שנמצאות במצב של אי-ביטחון תזונתי חמור משפחות שהיו מדלגות על ארוחות עקב עוני או משפחות שבהן תזונה לקויה כתוצאה ממצב כלכלי.

במסגרת התכנית זכו המשפחות המשתתפות גם לסדנאות בנושא כלכלה נבונה ותזונה בריאה שנערכו במרכזים של משרד העבודה והרווחה. מהמחקר שמלווה את המיזם עולה כי 40% מהמשפחות המשתתפות במיזם הן משפחות חד הוריות, כמחציתן הן משפחות עובדות.

אילוסטרציה. צילום: חדשות MivzakLive

תגובה אחת

  1. מישהו רואה את הזולת הייתכן.כן איציק שמולי הגיע לבינה בעיניי.אדם שמגיע לבחירה חופשית הוא רק אדם שיצא מהאחיזה הדטרמיניסטית.להרמוניה.כל אדם המגיע לכך יכול לעשות שינויי.כל הכבוד הסנונית הראשונה לאבולוציה אינטגרלית מחוברת בהרמוניה בהכרח

Back to top button