חדשות הארץמבזקים

מרכז מוסאוא: להשעות את צוות האבטחה שירה במוסטאפא יונס

מאות בני אדם מפגינים בשעה זו (חמישי) בצומת ערערה לזכרו של מוסטפה יונס שנורה אמש למוות על ידי מאבטחים בכניסה לבית החולים שיבא בתל השומר לאחר שדקר את סגן הקב"ט של בית החולים.

מרכז מוסאוא, לזכויות האזרחים הערבים הפלסטינים בישראל, פנה למנהל בית חולים תל השומר ודרש להשעות את צוות האבטחה שירה במוסטאפא יונס.

מנהל תחום קשרי ממשל במרכז מוסאוא כתב "ביומיים האחרונים, האווירה בחברה הערבית סוערת סביב החדשות על התנהלות המאבטחים בשטח בית החולים שיבא – תל השומר אתמול (13.5.2020), ושבסופו נורה מטופל צעיר למוות על ידי מאבטחי בית החולים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ככל הידוע, המטופל הצעיר מוסטפא יונס מהכפר עארה שבמשולש, הגיע לבית החולים ביחד עם אימו על מנת לעבור בדיקה הקשורה להפרעת ההתנהגות שממנה סבל, בנוסף לשורת מפגשים פסיכיאטריים עם מטפלים בבית החולים. אחרי ויכוח שקרה בתוך בית החולים, סרטונים הראו שארבעה מאבטחים של בית החולים תקפו את הרכב של המטופל, הוציאו אותו מהרכב וירו בו לפחות 6 כדורים שבסופו של דבר הביאו למותו אל מול עיני אמו שנכחה איתו בבית החולים".

במרכז מוסאוא טוענים כי "מדובר ברצח בדם קר של אזרח ומטופל צעיר על ידי צוות האבטחה של בית החולים, אותו מוסד שהיה אמור לתת לו טיפול לבריאות ולהצילו הביא בסופו של דבר למצב בו המטופל נהרג ביריות על ידי צוותו שלו ללא שום סיבה מוצדקת".

עוד ציינו כי "בכל מצב אפשרי, היה אפשר לנטרל את המטופל אם הוא היווה איום ממשי על בטיחותם של ארבעת המאבטחים של בית החולים אך מדיניות היד הקלה על ההדק הרשתה למאבטחים להוציאו להורג על ידי יריות רק בשל היותו מטופל ערבי. כאשר מדובר על האזרחים הערבים, כוחות הביטחון לא מהססים לירות כדי להרוג.
הדבר המפתיע הוא שבית החולים נמנע עד עתה מלהביע דבר וזאת למרות שהצעיר היה מטופל של בית החולים, ונהרג על ידי צוות האבטחה של בית החולים, בתוך שטח בית החולים."

מאבטח נדקר בכניסה לבית החולים תל השומר, התוקף נורה למוות

צילום: מרכז מוסאוא
צילום: מרכז מוסאוא
צילום: מרכז מוסאוא
צילום: מרכז מוסאוא

חברת הכנסת סונדוס סאלח אמרה בהפגנה: "אתמול ראינו שוב שכשמדובר בערבים היד קלה מידי על ההדק. עכשיו בערערה מאות מפגינים לזכרו של השאהיד מוסטפה יונס שהוצא להורג אתמול בחניון בית החולים תל השומר ביריות אקדח על ידי מספר מאבטחים. באנו לכאן היום לעמוד לצידה של אמו והמשפחה, בעצב, כעס ואובדן הקשה שלהם ובקריאה צודקת לחקירה וענישת מי שלקחו את חיי בנם. מולנו המשטרה בכוחות מתוגברים. מוכנים לקרב".

ח"כ יוסף ג'בארין אמר כעת בהפגנה בואדי עארה: "אני נמצא עכשיו בואדי עארה, שכואב את מותו של מוסטפא יונס. מאות מפגינים כאן נגד הקלות הבלתי נסבלת שבה בישראל 2020 אפשר לירות באזרחים ערבים. אני עומד כאן בסולידריות עם משפחתו וחבריו של מוסטפא, בקריאה ברורה למשטרה לחקור את נסיבות הירי במוסטפא."

עוד הוסיף כי "הירי במוסטפא לא הגיע מתוך חלל ריק – זו ההסתה נגד האזרחים הערבים והנהגת הציבור הערבי שמכשירה את האצבע הקלה על ההדק. זו גם אותה הסתה שמכשירה את האלימות והפרובקציות המשטרתית שאנו עדים לה כרגע בעארה – אמצעים לפיזור הפגנה ושימוש בבואשים כנגד מי שכואבים מוות מיותר ודורשים צדק ושוויון."

במסגרת היערכות המשטרה בעקבות המחאה שמתקיימת כעת בכביש 65, נחסם לתנועת כלי רכב בשני הכיוונים קטע הכביש, ממחלף עירון לכיוון מזרח ומצומת בקה לכיוון מערב. זאת לשם שמירה על הסדר הציבורי ובטחון הנהגים.

שוטרי אגף התנועה מבצעים הכוונה של התנועה והפנייה לצירים חלופיים.

ציבור הנהגים מתבקש להימנע מלהגיע לאזור ולהישמע להוראות השוטרים.

צילום: דוברות תע"ל – הרשימה המשותפת
צילום: דוברות תע"ל – הרשימה המשותפת
צילום: דוברות תע"ל – הרשימה המשותפת

תגובה אחת

  1. כמה שהערבים האלה מטומטמים בינהם הורגים אחד את השני בקבלנות, שימשיכו כך זה בשיגרה אבל הזבל הזה שהולך עם סכין למה לקטוף מהעצים פירות, את כל הערבושים האלה לזרוק אותם מהכנסת הם מתנפים את המקום, מחבל מהם שפוגע בחייל אף מסטול לא איכפת לו, הם עושים אצליהם חגיגה ולא מדברים כלל, זבלים.

Back to top button