מבזקיםמשפטי/פלילי

בג"ץ הקפיא את הארכת כהונת מ"מ פרקליט המדינה, עו"ד דן אלדד

בעתירה שהוגשה הבוקר (חמישי) לבג"ץ על-ידי מספר עורכי דין, המיוצגים ע"י עוה"ד יוסף בנקל, נתי אגמון ולידר קופרשמידט טל ממשרד שבלת ושות', נתקפת החלטתו של השר אוחנה להאריך את מינויו הזמני של מ"מ פרקליט המדינה – עו"ד אלדד.

עו"ד יוסי בנקל. צילום: אורן דאי
עו"ד נתי אגמון

העותרים טוענים, כי הארכת מינויו של מ"מ פרקליט המדינה על ידי שר משפטים שמונה ע"י ממשלת מעבר חריגה בקיומה, בניגוד לעמדת היועמ"ש וחרף הביקורת העזה שזה הטיח על תפקודו בפועל של ממלא המקום – הינה החלטה הלוקה בחוסר סבירות קיצוני.

העותרים עוד עומדים על כך, כי עקב העובדה שראש הממשלה נאשם בפלילים ומשפטו עתיד להיפתח בזמן הקרוב, הרי שהלכה למעשה עתידו המקצועי של מ"מ פרקליט המדינה נתון בידי גורם פוליטי, אשר המערכת בראשה מ"מ פרקליט המדינה עומד מנהלת נגדו הליך משפטי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מ"מ פרקליט המדינה, עו"ד דן אלדד. צילום: דוברות משרד המשפטים

העותרים – עוה"ד עירית אדרי, עמית בכר, גיא גיסין, נדב ויסמן, גיא כשר, ברוריה לקנר, אופיר נאור, רונן קנטור, ריצ'ארד רוברטס, ואמיר שרף טוענים כי בפרט בנסיבות החריגות שבפנינו, אין לאפשר ביצוע מחטף פסול במינוי תפקיד כה בכיר ורגיש במערכת אכיפת החוק, ויש לפסוע בדרך המלך: בחירת פרקליט מדינה קבוע באמצעות ועדת איתור בראשות היועמ"ש, לאחר כניסתו לתפקידו של שר המשפטים החדש.

בדיון בבג"ץ החליטו השופטים על צו ביניים נגד מינוי של ממלא מקום פרקליט המדינה, ועו"ד דן אלדד יסיים מחר את תפקידו והארכת מינויו הוקפאה.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

תגובה אחת

  1. בושה וחרפה לשופטים כאלו שמנהלים לנו את המדינה ושמונו
    ע"י קובץ שמואלנים משמיתיימרים להיות שומרי הסף…. שלא יודעים להפסיד בבחירות

Back to top button