חדשות הארץמבזקים

מפגן מחאה מול בית המשפט העליון בירושלים: "איראן זה כאן"

כ-150 בני אדם השתתפו היום (חמישי) במפגן מחאה מול בית המשפט העליון בירושלים, לדבריהם בשל התערבות פסולה של בג"ץ בדיון בשבוע הבא שיעסוק בהסכמים לכינון ממשלת אחדות לאומית.

המחאה, אשר התקיימה על ידי "קואלציית הארגונים הציוניים" בהובלת תנועת "אם תרצו", ביקשה להפסיק את "דיקטטורת בג"ץ", כלשונם שממשיך לרמוס את הדמוקרטיה הישראלית. משתתפי המחאה מחו על כך שבית המשפט חצה קו אדום ומתערב בסדר יומה של הכנסת בניגוד לחוק.

בין הקריאות שהושמעו: "גונבים לנו את הדמוקרטיה", "איראן זה כאן" "העם הוא הריבון", "אתם בושה", "עוצרים את ההפיכה השיפוטית" וכן "אומרים לא למפלגת בג"ץ".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בין הדוברים: יו"ר "אם תרצו" מתן פלג, ד"ר לימור סמימיאן דרש, פרופ' טליה איינהורן, עורכי הדין שמחה רוטמן ,מיכאל דבורין , זיו מאור, ד"ר גדי טאוב, יערה זרד, ארז תדמור, שפי פז ושמעון ריקלין.

צילום: תנועת "אם תרצו"

פרופ' טליה איינוהורן אמרה כי "בגבעת רם קמה מפלגת בג"ץ. רק אצלנו בבג"ץ אין כללים נוקשים לגבי זכות עמידה. רק אצלנו כל נושא הוא שפיט- כלכלי, ביטחוני ואפילן מאפשר הגירה לתוך ישראל. רק אצלנו הרשות השופטת מבקשת לכפות עלינו את ערכיה ודבר זה כולל התעלמות מן החוק כמו חוק יסוד הממשלה. אני קוראת לבג"ץ לדחות את העתירות."

ד"ר גדי טאוב אמר כי "את סדרי השלטון פורעים מי שמדברים בלשון החוק. כולנו צריכים לתמרן לפי מה בג"ץ יגיד. בסוף בג"ץ המליץ למדינה לעשות למסתננים תוכנית פנסיה. התנאי היה שהם יקבלו את הפנסיה הזו בדרך החוצה. בג"ץ לקח לעצמו סמכות לדון בכל דבר ואת סמכות ההכרעה האחרונה בכל דבר ז"א הריבונות. אין בשום דמוקרטיה מתוקנת שבו לשופטים יש כוח בפועל להטיל וטו על חבריהם. אנחנו לא דמוקרטיה הפכנו להיות בג"צ-דוקטריה!"

אורלי לב מחולון שהשתתפה במחאה אמרה כי "נמאס לנו ללכת לבחור לכנסת ובפועל מי ששולט פה אלה השופטים. אנחנו נמצאים במצב קיצון בו השופטים שוכחים שהם לא נבחרי ציבור. בית המשפט כופה עלינו את פסיקותיו ההזויות בכל אורחות החיים. הגיע הזמן שיפסיקו לגנוב לנו את המדינה. עם ישראל לא הולך לשתוק על המצב הזה. אנחנו נצא כל הזמן ונפגין נגד בג"ץ עד שיהיו שינויים ברורים."

מתן פלג יו"ר תנועת "אם תרצו" שהיה בהפגנה אמר כי "שופטי בג"ץ העמידו עצמם כמושלי-על של מדינת ישראל וחובה על כל אזרח לזעוק על כך.הגענו למצב בו נבחרי ציבור לא מסוגלים לסיים משאים ומתנים מפני שכל הזמן נשאלת השאלה הא החלום הציוני אשר שאף לעצמאות יהודית במדינה דמוקרטית הולך ונגוז בגלל אותם שופטים אנטי דמוקרטים אשר מנותקים מן העם. על שופטי בג"ץ לזכור שפה זה לא איראן."

 

מנגד למפגיני הימין, נעמדו פעילי "הדגלים השחורים" "בימים מכריעים אלה, לקראת הדיון בבג"צ בעתירות נגד ההסכם הקואליציוני המושחת, ונגד הטלת המנדט על נאשם בפלילים, וכנגד התקפות עליו, התייצבנו לשמור על אחד מאושיות הדמוקרטיה הישראלית – בית המשפט העליון!" אמרו.

צילום: מחאת הדגלים השחורים

תגובה אחת

Back to top button