חדשות הארץלבנוןמבזקים

חיזבאללה פרסם תיעוד של ירי טילי הנ"ט לעבר ישראל – צפו

ערוץ הטלוויזיה של חיזבאללה "אל מנאר" פרסם לפני זמן קצר (שני) תיעוד של ירי טילי הנ"ט לעבר בסיס צה"ל באביבים והרכב הצבאי המשוריין, המשמש כאמבולנס, "מסוג זאב", שנסע בכביש 899 הסמוך לגבול.

צילום: רשת "אל מנאר"

בתיעוד שצולם מעמדת חוליית משגרי טילי הקורנט ניתן לראות את כביש 889 כאשר רכב אזרחי עובר אך החולייה מתעלמת ממנו ומתמקדת לאחר זמן קצר ברכב הצבאי. מאוחר יותר בתחקיר שביצע צה"ל התברר כי שני טילי הקורנט שנורו לעברו פספסו אותו מטרים בודדים.

צילום: רשת "אל מנאר"
צילום: רשת "אל מנאר"

בנוסף, על פי דיווח של חיזבאללה נורו עוד שני טילי קורנט לעבר הבסיס הצבאי באביבים ושני נגמש"ים שהוצבו במקום כפיתיון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: רשת "אל מנאר"

בצה"ל הדגישו כי מספר ימים קודם לתקיפה הוחלט על פינוי של הבסיס הצבאי מאחר והינו חשוף לפגיעה אפשרית והערכות מודיעיניות הצביעו בסבירות גבוהה כי הוא עלול להיות יעד של חיזבאללה, כפי שאכן קרה.

באירוע כידוע לא היו נפגעים ישראלים ובתגובה צה"ל ירה כ-100 פצצות ארטילריה לעבר מארון א-ראס בלבנון וגרם למספר מוקדי הצתה שהמשיכו לבעור שעות גם לאחר התקיפה.

צילום: רשת "אל מנאר"

יש לציין כי במהלך היום השיח התקשורתי ברשתות החברתיות סבב דווקא בעניין "תרגיל ההונאה" של צה"ל ולא באירוע עצמו. צה"ל כאמור מיד עם התקיפה לעבר בסיס אביבים וירי התגובה של באמצעות ארטילריה לעבר לבנון, הרים מסוק לאוויר שמתברר כי הוכן מראש כחלק מ"תרגיל הונאה" שמטרתו הייתה לעצור את האש ולסמן לצד השני כי השיג את יעדו. למסוק הועלו חיילים שהתחזו לפצועים כשהם נצבעו בצבעי דם ונחבשו. בבית החולים רמב"ם קיבלו את המסוק כשממנו ירדו החיילים הפצועים באלונקה והכוח הרפואי ממהר להכניס אותם אל תוך חדר המיון. לאחר שהרוחות נרגעו וחיזבאללה דיווח על פצועים, כפי שצה"ל תכנן, הוציא דובר צה"ל הודעה כי אין נפגעים באירוע ומיד אחריו הודיע על כך גם ראש הממשלה נתניהו.

יש לציין כי שום גורם צבאי רשמי לא פרסם בדבר "תרגיל ההונאה" וכלי התקשורת בישראל קיבלו לכך אישור מהצנזורה הצבאית. בחיזבאללה התייחסו היום לדיווחים ומקורבים לארגון אמרו כי אם צה"ל, שמחשיב עצמו כצבא החמישי החזק בעולם, נאלץ להשתמש בתרגילי הסוואה כאלה כדי שהאויב שלו יפסיק להכות אותו – זאת השפלה גדולה.

גורם בכיר התייחס היום לאירוע ואמר כי "אתמול לאחר התקיפה של חיזבאללה בצפון והתגובה שלנו בכ-100 פגזים לעבר שטל לבנון, פנה ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי לשלוש מדינות: מצרים, צרפת וארצות הברית בבקשה לפסיק את האש. בישראל ענו בתגובה כי "שקט יענה בשקט". המסר שהועבר אלינו כי "מבחינת חיזבאללה האירוע הסתיים".

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו התייחס לאירוע ואמר: "פעלנו אתמול בנחישות ובאחריות. שמרנו על ביטחון אזרחינו וגם על שלום חיילינו. האיש בבונקר בביירות יודע בדיוק למה הוא בבונקר. אנחנו נמשיך לעשות כל מה שצריך כדי לשמור על ביטחון ישראל – בים, ביבשה ובאוויר, ואנחנו גם נמשיך לפעול נגד האיום של הטילים המדוייקים".

בתוך כך, ערוץ "אל מנאר" של חיזבאללה מדווח כי מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה יישא דברים הערב בשעה 20:00 וחצי והוא צפוי להתייחס לתקיפת טילי הנ"ט על הבסיס הצבאי באביבים ותוצאות התקיפה.

תגובה אחת

  1. למה איפשרו מצב שישובים יהודיים ומוצבים יהיו בשטח נחות.
    היה צריך לקבוע עובדות בשטח מההתחלה היכן עובר הגבול.

Back to top button