איראןמבזקים

איראן חשפה מל"ט חדש: "נציג הפתעות שיפחידו את האויבים שלנו"

איראן חשפה אתמול (ראשון) דור חדש של מל"טים מתוצרת עצמית בשם "קיאן", כך דיווחה סוכנות הידיעות הממשלתית במדינה "אירנה".

על פי הדיווח מדובר במל"ט המסוגל לאתר ולתקוף מטרות במרחק גדול מגבולות המדינה ובדיוק רב. מפקד חיל האוויר האיראני, תא"ל אלירזה סבהיפארד חשף את כינוי המל"ט "קיאן" ואמר כי "המל"ט מגיע בשני דגמים המסוגלים לבצע משימות מעקב ואיתור ולבצע טיסה רצופה למרחק רב לצורך משימות מדויקות. מדובר בכלי שיכול לבצע כל משימה. הוא מסוגל לטוס למרחק של יותר מ-1,000 ק"מ ולמצוא את היעד שלו בדיוק רב."

סבהיפארד הוסיף, "המל"ט החדש שהושק מסוגל לשאת תחמושת שונה ויכול לטפס לגובה של 5,000 מטר (15,000 רגל). הוא מסוגל לפגוע ביעדים הרחק מגבולות המדינה ויכול לשמש גם למטרות הגנה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סבהיפארד חשף כי איראן מתכננת לייצר גרסאות נוספות של המל"ט – לטווח ארוך ולמטרות מעקב. "אנחנו ממשיכים לפתח את יכולות ההגנה שלנו ואנו אף מקדימים את לוחות הזמנים. כל הפיתוחים שלנו נמצאים בשלבים מתקדמים ועולים מעבר לציפיות. אנחנו נציג בהמשך הפתעות רבות שיפחידו את האויבים שלנו" הוסיף.

חשיפת המל"ט החדש מגיעה על רקע המתיחות הגוברת של איראן עם ארצות הברית, לאחר ששנה שעברה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נסוג מעסקת הגרעין שנחתמה עם איראן בשנת 2015 והטיל עליה סנקציות כבדות. בחודש יוני האחרון הפילה איראן מל"ט אמריקני – RQ-4 גלובל הוק באמצעות טיל קרקע אוויר מעל מיצרי הורמוז בטענה כי המל"ט הפר את המרחב האווירי שלה, אשמה שארצות הברית מכחישה.

מל"ט מתוצרת עצמית – "קיאן"
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח