מבזקיםצבא וביטחון

הפיגוע בבנימין: נמשך המצוד אחר המחבלים, 3 נעצרו באזור רמאללה

כוחות צה"ל ממשיכים גם היום (שבת) במצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני במעיין דני הסמוך ליישוב דולב שבבנימין בו נרצחה רינה שנרב בת ה-19 בשעה ששהתה עם בני משפחתה, אביה הרב איתן שנרב בן ה-46 שנפצע בינוני בפיגוע ואחיה דביר בן ה-17 שנפצע באורח קשה.

אתמול נותח דביר בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, הוא שב להכרה וחל שיפור במצבו. מבית החולים נמסר כי "המטופל יציב וימשיך טיפול ומעקב ביחידה לטיפול נמרץ. מצבו קשה אך לא נשקפת סכנה לחייו."

כוחות גדולים של צבא, משטרה ושב"כ פועלים מאז הפיגוע במישור הגלוי והסמוי על מנת להגיע למבצעי הפיגוע. על פי הערכות גורמי ביטחון ככל הנראה מדובר בחולייה ולא במפגע בודד שביצעה את הפיגוע באופן מתוכנן והחשש כי תמשיך לפעול באותה דרך פעולה כפי שביצעה את הפיגוע במעיין דני.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מתחזק החשד כי מדובר במטען חבלה מאולתר שהופעל מרחוק. ככל הנראה המחבלים הגיעו לפנות בוקר למעיין והטמינו את מטען החבלה בכניסה. הם ישבו בתצפית עם רכב, על פי החשד מסוג פיג'ו בצבע לבן והמתינו למטיילים הראשונים שיגיעו למקום. כשהגיעה משפחת שנרב הם הפעילו את המטען ונמלטו מהמקום.

כמו כן, על פי הערכות המחבלים משתייכים לג'יהאד האסלאמי או לחמאס ויצאו לבצע את הפיגוע בברכת הארגון. זאת על אף שבחמאס אתמול התנערו מלקיחת אחריות על הפיגוע וציינו כי אינם יודעים מי ביצע זאת, אך עם זאת בירכו על המעשה וכינו אותו "מעשה הרואי".

הפלסטינים מדווחים על מחסומים רבים שנפרסו על ידי צה"ל באזור רמאללה, סריקות נרחבות מבית לבית ומספר מעצרים. על פי הדיווחים כוחות צה"ל ומג"ב פשטו על הכפר ראס קרקר שמערבית לרמאללה. בכפר עין עריכ פשטו הכוחות על בתים וחנויות והחרימו מצלמות אבטחה. נעצרו בכפר שני חשודים ובכפר עין קיניא נעצר חשוד נוסף ששמו, כך על פי הפלסטינים – חאתם מרוף.

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי אמר בזירת הפיגוע כי אין לו ספק שמבצעי הפיגוע יתפסו במהרה: "אני כואב את כאבה של משפחת שנרב ואת הרצחה של רינה ז"ל. מייחל להחלמה מהירה של איתן ודביר, ומחזק את המשפחה ביום הקשה הזה. אנו נמצאים בעיצומו של מרדף שמובל על-ידי כוחות צה"ל, שב"כ ומשטרה, ומרכזים מאמץ מודיעיני מבצעי רחב לאיתור מבצעי הפיגוע הרצחני והחמור. אני בטוח ביכולתנו לאתר את המפגעים במהרה ובהמשך מתן מענה ביטחוני איכותי ורחב לתושבים המתגוררים ביהודה ושומרון".

צילום: דובר צה"ל
צילום: מקורות פלסטינים
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: מקורות פלסטינים
Back to top button