מבזקים

העליון פסל את החלטת המחוזי לקיים את האירוע בעפולה בהפרדה

בהמשך להכרעת בית המשפט בנצרת- שדולת הנשים בישראל הגישה ערעור לבית המשפט העליון בבקשה שלא לאפשר את ההפרדה המגדרית הערב (רביעי) באירוע שמתקיים בעפולה בו מופיע הזמר מוטי שטיינמץ. הדיון בערעור התקיים הערב בשעה 20:00 בבית המשפט העליון בירושלים במקביל לאירוע אשר התקיים בהפרדה.

בעיצומה של ההופעה דחה בית המשפט העליון את החלטת בית המשפט המחוזי שאפשר לקיים את ההופעה בהפרדה וציין בהחלטתו כי לבית המשפט המחוזי לא הייתה סמכות לבטל את ההחלטה.

האירוע הערב בעפולה

מיכל גרא מרגליות, מנכ"לית שדולת הנשים אמרה היום בדיון שיתקיים בנצרת, שבעקבותיו הוגש הערעור כי "העובדה שיש אירוע אחד שמוכוון לחרדים בעיר מתוך 360 היא עובדה מקוממת, הייתי מצפה שיהיו יותר אירועים שמיועדים לחברה החרדית ביחס לשיעורם באוכלוסיה, יחד עם זאת העובדה שנדרשת הפרדה מגדרית לאירועים זו עובדה שאנחנו לא מקבלות- וזה לא מתקיים בעפולה. התכנים המוצעים לחברה החרדית בעפולה הם רק בהפרדה מגדרית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אם למשל הייתי רוצה להגיע לפארק בעפולה להופעה המדוברת יכולתי לרכוש כרטיס ולהגיע- לא היה מתקבל על הדעת שיבדקו אם אני חרדית או לא, וזאת כי המרחב הציבורי חייב לשמור על כללי יסוד. אני לא חושבת שחרדים זה "הם" או ערבים זה "הם" ויש להם מרחב ציבורי משלהם- המרחב הציבורי משותף לכולם, צריך לתת שירות לכולם ושוויון זה אחד מערכי היסוד שהוא צריך לעמוד בהם. הפרדה מגדרית זו התמצית של מה שאנחנו פועלות נגדו. כל הפעולה שלנו לשוויון מגדרי זה שתהיה לכל אחד ואחת האפשרות לשגשג בתוך החברה לא בגלל שאני אישה או גבר. הפרדה מגדרית אומרת 'את אישה ולכן את פה-והוא גבר ולכן הוא שם'. הפרדה מגדרית מנציחה ומייצרת סטראוטיפים, רק בשבוע שעבר פנינו לעיריית חולון שבמתנ"ס שלה יש חוג אלקטרוניקה לבנים וחוג תפירה לבנות. גם באירוע האחרון בלוד- הגברים היו במרכז מקדימה והנשים בצד. זה הקושי שלנו עם העתירה היום".

בשדולת הנשים ביקשו להזכיר שפסק הדין שהתקבל ביום ראשון קבע בית המשפט כי באירוע בפארק העירוני בעפולה שהתקיים הערב נאסר קיום של כל אמצעי מטעם העירייה שתכליתו להסדיר או לכפות הפרדה על בסיס מין, כגון הצבת סדרנים שיאכפו את ההפרדה, הצבת מחיצה, הפעלת מערכת קריזה, הצבת שילוט המורה על הפרדה וכיו"ב.

האירוע הערב בעפולה
צילום: דוברות ש"ס

ביום ראשון האחרון קבע בית המשפט במפורש כי אין כל מניעה מהמשתתפים ומהמשתתפות באירוע להימצא במרחב הציבורי בכל מקום שירצו, ואם ירצו להתקהל בקבוצות על בסיס מין, זכותם וזכותן המלאה לעשות זאת.

בש"ס סירבו לקבל את נצחון שדולת הנשים בעתירה ואת החלטת בית המשפט על אף כי האיסור שמוטל על עיריות לנקוט אמצעים להפריד בין המינים מגובה בחוק. האיסור שמוטל על עיריות לנקוט אמצעים להפריד בין המינים קבוע:

א. בחוק איסור הפליה במוצרים ושירותים ציבוריים – בחוק יש חריג אחד, שרק אם מדובר בשירות או מוצר חיוני, שמניעת ההפרדה תמנע את השירות, ואשר מסופק באותו אופן בדיוק ללא הפרדה, מותר לקיים הפרדה. שום תנאי מהתנאים של החריג הזה לא מתקיים במקרה הנוכחי.

ב. בהחלטת ממשלה מ-2014, בה אומץ דו"ח מקיף על המאבק בהדרת נשים, שקבעה בצורה מפורשת שאסור לקיים הפרדה על בסיס מין באירועים ציבוריים ובמקומות ציבוריים למעט אם מדובר באירועי פולחן.

ג. בפסיקה של בית המשפט העליון

צילום: דוברות ש"ס
צילום: דוברות ש"ס

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי אמר הערב בנאומו באירוע המרכזי בעפולה: ״אני מרשה לעצמי לברך כאן בקול: שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה. השכל הישר ניצח. מי שניסה להכתיב לנו אורח חיים הפסיד היום. אני מברך היום את השופט האמיץ שהחזיר חזרה את הכבוד והשכל הישר.

שישמעו אותם נשים שמייצגות בקושי את עצמן וממומנות על ידי הקרן החדשה את קולות השמחה פה. כל המטרה של אותה עתירה זה רק לגרום לפרובוקציה. היה שווה כל הרעש הזה כדי שעם ישראל יידע להוקיר את ר״ע עפולה על ההגינות שלו

אנחנו עוזרים בכל מקום ומקום בארץ. עשינו אירועים גדולים לכל המגזרים, אבל מה יעשו אם יגיעו חרדים בת״א ויבקשו לקיים שם אירוע בנפרד. צריך לכבד כל מגזר. שימו לב שאותו יאיר לפיד שרוצה להיות ראש ממשלה בישראל – הוא האדם היחיד שיצא בתמיכה על החלטת ביהמ״ש. אנחנו אומרים ליאיר לפיד: פה זה מדינה יהודית"

מתנועת ש״ס נמסר בתגובה להחלטת בג״צ: ״צר לנו ששופטי בג״צ בחרו בפלפולים משפטיים לא רלוונטיים על פני השכל הישר וההיגיון. אנו נמשיך להיאבק כדי לשנות את ההחלטה הזו ולאפשר לכל ציבור במדינת ישראל את הזכות לחיות על פי אמונתו ואורחות חייו ללא כפיה.״

צילום: דוברות ש"ס

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני התייחס לביטול ההחלטה על ידי בג"ץ ואמר כי זה היה צפוי. דווקא ההחלטה של השופט שאפשר לקיים את האירוע הייתה ההפתעה.
כל האמירות שבית המשפט דואג לזכויות המיעוט הכל שקר. כשזה מגיע לנושאים של הציבור החרדי או הדתי זה מזכיר את הסיפור של רבי יונתן אייבשיץ עם החתול והעכבר. הם לא רואים לנגד עיניהם, לא זכויות מיעוט ולא דמוקרטיה. זה מלחמה על השם ועל משיחו ואנחנו לא נרפה, לא נוותר ונמשיך בעזרת השם את המאבק בכל הכוח".

האירוע הערב בעפולה

חה"כ ינון אזולאי (ש"ס) אמר הערב בתגובה להחלטת בג"צ כי "ביטולו של פסק הדין בידי בג"צ מוכיח פטרנות והתנשאות של יושבי מגדל השן – תוך כדי התעלמות ממגזרים אחרים ומצדד בצורה חד צדדית ומפלה ללא שום הגיון. מבחינתם הציבור החרדי הוא שקוף וממודר."

ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) אמר לפני זמן קצר בעקבות החלטת בית המשפט העליון כי "אריה דרעי שמח מוקדם מדי. בית המשפט העליון פסל את ההחלטה הקודמת שאיפשרה לקיים מופע בהפרדה מגדרית מלאה. הבעיה היא עם ראשי העיר שמבוהלים מאריה דרעי ופועלים בניגוד לטובת התושבים שלהם. ב-17 לספט' ישראל-ביתנו תחזיר את השפיות לישראל."

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

להורדה [3.52 MB]

9 תגובות

  1. בהקשר למרבית התגובות , שהסיגנון שלהם : מקרין שסעים וקרעים ; על זה כבר נאמר : הסיגנון הוא האדם .
    וכתיזכורת : שסעים וקרעים גרמו לעם היהודי שתי גלויות , עים פוגרומים , וניסיון השמדת העם היהודי במלחמת העולם השנייה על ידי הנאצים .

  2. הבעיה שנוצרה : אי היכולת להבחין בחשיבותו של המרחב הציבורי , למרחב הפרטי , של מארגני האירוע , שהעבירו מסר : שהמרחב הציבורי , במידה וירצו בזמן נתון : הוא שלהם.

  3. זה מה שיש להם. למעלה הגרא ומפריסי הפרסה.
    כל דבר שבקדושה מתנגדים לו.
    מכאן נלמד על ההגיון המעוות והמוח הרקוב של המתלוננות .
    מציע לא להצביע למפלגה שאינה מבטיחה את הגבלת בג"ץ ואף ביטולו של מוסד זה המשרת רק את השמאל הקיצוני ושונאי דת ישראל

  4. כמה רשעות יש בבגץ. אם הקומוניזם נפל, גם אתם תפלו בקרוב, כולל לפיד וליברמן ושאר החלאות

  5. בגץ, מייד אחרי הבחירות תהיו הסטוריה.
    אהרון ברק ושאר האצולה: תתכוננו לעזוב את הארץ, זמנכם תם רשעים !!!!

Back to top button