מבזקיםפוליטי / מדיני

זחאלקה: המשותפת תמשיך במתקפה דיפלומטית נגד חוק הלאום

חבר הכנסת ג׳מאל זחאלקה, יו"ר סיעת הרשימה המשותפת הגדיר את הפגישות של משלחת המשותפת בבריסל כמוצלחות, ואמר כי האירופאים מתחילים להבין כי ישראל פוגעת בצורה חמורה בזכויות הציבור הערבי ובאפשרות להגיע להסדר מדיני, אך יש גורמים באיחוד החוסמים אפשרת לחץ משמעותי על ישראל.

בהודעת המפלגה נמסר כי "משלחת המשותפת ערכה פגישות חשובות עם בכירים באיחוד האירופי בהם שרת החוץ, פדריקה מוגיריני ושר החוץ של לוקסומבורג, ג׳אן אסלבורן. הפגישות נערכו למרות הניסיון של משרד החוץ הישראלי למנוע אותן.

הביקור שלנו בבריסל הוא סוג של הגנה עצמית מפני התעמרות נתניהו וממשלתו בציבור שלנו. המטרה העיקרית בכל הפגישות שערכנו הייתה לשכנע את האירופאים לנקוט בצעדים ממשיים כדי ללחוץ על ישראל לבטל את חוק הלאום הגזעני.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דרשנו הכרה בנו כמיעוט לאומי, וביקשנו מהאירופאים להפעיל את סעיף 2 בהסכם שיתוף הפעולה המחייב את אירופה וישראל לשמור על זכויות אדם. אם למישהו היה ספק בעניין זה, בא חוק הלאום ומפר זכויות אדם בצורה גלויה ישירה וברורה. על אירופה להתנות המשך יחסיה המיוחדים עם ישראל בביטול החקיקה הגזענית וכל סוגי האפליה.

יש לנו זכות מלאה להגן על קיומנו ועל זכויותינו, ואנו דוחים בשאת נפש את ההסתה נגדנו. זה לא הרתיע אותנו לדרוש גינוי של חוק הלאום באירופה ובאו״ם וזה לא ירתיע אותנו בהמשך."

זחאלקה הודיע כי המשלחת של הרשימה המשותפת לא תיעצר בבריסל ויהיה לה המשך במוקדים אחרים בקרוב.

צילום: הרשימה המשותפת
צילום: הרשימה המשותפת

תגובה אחת

Back to top button