חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו: "איני רוצה את הפלסטינים כאזרחי ישראל"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הופיע הבוקר (רביעי) בוושינגטון והשיב לשאלות של נשיא הפורום דיויד רובינשטיין.

רה"מ נתניהו: "אני חושב שרוב הישראלים מעדיפים מצב שבו נוכל להיפרד מהפלסטינים. אני לא חושב שאנשים רוצים את זה. איני רוצה את הפלסטינים כאזרחי ישראל ואיני רוצה שהם יהיו נתינים של ישראל. אני רוצה פתרון שבו יש להם את כל הסמכויות שהם צריכים כדי למשול בעצמם, אך אף אחת מהסמכויות שיאיימו עלינו. משמעות הדבר היא שבכל פתרון שיהיה, האיזור ממערב לירדן, וזה כולל את האיזורים הפלסטינים, יהיו תחת ישראל מבחינה צבאית. האחריות הכוללת לביטחון תהיה של ישראל.

אתן לכם דוגמה: כאשר אתם נכנסים לישראל בטיסה, מגיעים לנמל התעופה בן גוריון, חוצים את הים התיכון ונוחתים בבן גוריון, זה יקח לכם בערך 45 שניות. נמל התעופה בן גוריון נמצא במרחק של כ-10 שניות מהגדה המערבית. אז ברור שאם אומרים, המרחב האווירי של ישראל מסתיים שם, בנמל התעופה בן גוריון, אתם יודעים שאנחנו מתים. אנו זקוקים למרחב אווירי נרחב יותר שיעבור מעל האיזור הפלסטיני.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מה שנכון לגבי מה שמעל לאדמה, באוויר, נכון גם לגבי מה שנמצא על האדמה, וכפי שמתברר בעקבות מנהרות הטרור גם מתחת לפני האדמה. ישראל חייבת להחזיק באחריות הכוללת לאיזור שממערב לנהר הירדן. האם זה יכול להתקיים בהתאמה עם ריבונות מלאה? איני יודע, אך אנו זקוקים לכך כדי לחיות. באיזור הזה, במזרח התיכון שמלא במדינות נכשלות, מדינות שהתמוטטו, חשוב מאוד שישראל תהיה הסמכות האחראית על הביטחון אחרת כולם יתמוטטו. הפלסטינים יתמוטטו.

לכל איזור שאנו עזבנו מבחינה צבאית, נכנס האיסלאם הקיצוני. יצאנו מלבנון ואיראן נכנסה עם חיזבאללה. יצאנו מעזה ואיראן נכנסה עם חמאס. אם נעזוב את הגדה המערבית מבחינה צבאית, או את רוב האיזור כפי שאנשים מניחים בתוכניות השלום השונות, או שהחמאס ייכנס, שזה איראן, או שדעאש ייכנס – וזו תהיה קטסטרופה לשלום.

התשובה לשאלתך היא שרוב האנשים יסכימו להסכם מהסוג שעליו אתה מדבר, אם הם היו חושבים שהפלסטינים רוצים במדינה על יד ישראל. אך הם משוכנעים יותר ויותר שהפלסטינים רוצים במדינה במקום ישראל. זה אינו שלום אמיתי. אנחנו רוצים שלום אמיתי, לא שלום מזויף".

"אני חושב שיש תקווה חדשה באופק שמעולם לא ראיתי כמותה, והיא אינה קשורה לפלסטינים, היא קשורה לעולם הערבי. עקב הסכנה ההולכת וגוברת מצד איראן, יותר ויותר. הייתי אומר שכמעט כל המדינות הערביות כבר אינן רואות את ישראל כאויבת אלא כבת ברית חיונית בהתנגדות לאיסלאם הקיצוני, ראשית מדעא"ש, וישראל מנעה עשרות התקפות טרור חמורות של דאע"ש, מנענו אותם בעזרת המודיעין המעולה שלנו. זה כולל הפלת מטוסים של חברות תעופה מרכזיות, מנענו את זה. חלקנו את זה עם אמריקה, כמובן, אך עם עשרות מדינות נוספות, ועם הערבים. הדבר הנוסף שהערבים רואים הוא שאנו מאוחדים בניסיון לבלום את המשטר האיסלמי הקיצוני הגדול ביותר, שהוא איראן.

מתוך הקללה הזאת יצאה ברכה. הברכה היא הקשרים יוצאי הדופן בינינו ואני חושב שבסופו של דבר נוכל אולי להסיט את המצב. איני חושב שזה יקרה כרגע, אך איני שולל שזה עשוי להתרחש.

פעם אמרנו שאם נעשה שלום עם הפלסטינים, זה יביא לנירמול היחסים עם העולם הערבי. אני חושב שזה עשוי לפעול הפוך. נירמול היחסים עם העולם הערבי יוביל לשינוי בתפיסה הפלסטינית".

צילום : חיים צח / לע"מ

Back to top button