חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

תת-אלוף עמית פישר מונה למפקד עוצבת "הבשן"'

היום (ראשון) מונה תת-אלוף עמית פישר למפקד עוצבת "הבשן". טקס החילופים נערך במחנה נפח שברמת הגולן, במעמד מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, מפקדי האוגדה ולוחמיה, בני משפחה ומוזמנים נוספים. תת-אלוף עמית פישר החליף בתפקידו את תת-אלוף יניב עשור, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים וחצי האחרונות.

מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק התייחס בין היתר לאירועים בצפון במהלך הטקס ואמר, "אירועי השבת האחרונה מהווים משנה-תוקף לחשיבות המעמד הזה – שעיתויו נקבע חודשים מראש. היום ברור לכולם מה שידענו מזמן: איראן מבקשת לייצר פיקוד קדמי בשטח סוריה שמטרתו פגיעה בישראל. לא ניתן לזה יד, לא נסכן את אזרחי ישראל ולא נאפשר לערער את יציבות האזור כולו. פנינו אינן להסלמה, אך יכולתנו גבוהה ואיננו מהססים להשתמש בה. כך עשינו בעבר, כך פעלנו אתמול וכך נוסיף כל אימת שנצטרך. כמעט ארבעים וחמש שנים, חלפו מאז המערכה הקשה שהפתיעה את ישראל גם ברמת הגולן. בערפל אי הוודאות שלפני המלחמה, הוקמה בחופזה אוגדה 210 המיתולוגית וחודשים ספורים מאוחר יותר כבר לחמו אנשיה בעוז על הגנת הרמה. הימים האחרונים מוכיחים היטב את נפיצותו של המצב הביטחוני בגזרת סוריה ואת האתגרים הרבים והגדולים שמוטלים על כתפי האוגדה בתקופה הנוכחית. במציאות שבה המערכה שבין המלחמות יכולה להפוך בין רגע למלחמה של ממש – לאוגדה מרחבית שהגבול הסורי הוא ביתה שמורה משמעות שקשה להפריז בחשיבותה. אני ניצב כאן היום ומדגיש: מי ומה שיחצה את הגבול, בפשט ובדרש, יזכה לתגובה הולמת. המסכנים את ביטחון אזרחי ישראל וריבונותה, ימצאו מנגד צה"ל חזק, שיגבה הם מחיר הולם. ראינו זאת אתמול, ואם נאותגר – נראה זאת גם בעתיד. עשור, על כל אלה פיקדת בהצלחה רבה כשקיבלת את הפיקוד על האוגדה עמדו בפניך אתגרים רבים. נדרשת להתאים את האוגדה לאתגרי הגבול הסורי, ובאותה שעה, לגבש את דמותה לנוכח גילה הצעיר. היום, כשאתה מסיים תפקיד, בסערה ניתן לומר, אני יכול לקבוע בפה מלא: הצלחת. הקמת את מפקדת "שכנות טובה" ומימשת תפיסה ביטחונית מותאמת לאתגרים המורכבים שהשירות בגבול סוריה טומן בחובו. היום, אתה מסיים שנתיים וחצי של עשייה ענפה למען תושבי רמת הגולן, ולמען ביטחון אזרחי המדינה כולם. אני יודע כי חשיבתך המבצעית החדה, יכולותיך לרתום שותפים, אישיותך המיוחדת והניסיון העשיר שצברת יעמדו לצדך כאשר תישא באחריות העצומה הנדרשת גם מראש חטיבת המבצעים. יניב למדתי ממך המון עשה חיל, בהצלחה.

עמית, אתה מקבל היום את הפיקוד על אוגדה 210. אין לדעת אלו אתגרים בדיוק יוצבו בפתח האוגדה בשנות כהונתך, אפילו מחר בבוקר ולאלה שיבואו בעתיד– אני סמוך ובטוח כי אתה האדם הנכון לעמוד מולם. שנות פועלך הארוכות בשטח, תבונתך ונחישותך יעמדו לצידך – וכמובן האנשים שלצידך, מפקדי האוגדה וחייליה. ראה אלו איומים ניצבים לפניך, חשוב מהי הדרך הנכונה להיערך אליהם ואז עשה את מה שנדרש. סומך עליך".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל

מפקד עוצבת "הבשן" היוצא, תת-אלוף יניב עשור אמר: "במהלך שירותי הצבאי באתי בשערי הגולן ושהיתי בו פעמים אין ספור. נשבתי בקסמה של הרמה, בטבע הפראי, במרחבי הנוף הייחודי. בשתיקה שמעתי סיפורי גבורתם של לוחמי צה"ל. בחמש השנים האחרונות, מתחוללת בסוריה מלחמה נוראית, ברוטלית ועקובה מדם. לצד כל אלו, חיזבאללה ואיראן מבקשים לשפר עמדות, להתבסס במרחב ולייצר ציר רדיקאלי מאיים מטהרן ועד ביירות ונוכחנו באלה באירועי השבת החולפת. המסר לאויבנו חד וברור: נחושים אנו להגן על ריבונותנו ולהגיב בעוצמה ובתבונה נוכח כל איום. אל מול זילות החיים במלחמה שמעבר לגדר, צה"ל מוביל את פרויקט 'שכנות טובה'. פרויקט שתמצית מהותו בהגשת סיוע הומניטרי, חומל ומציל חיים. בכל סוף תפקיד מפקד מעביר את נס היחידה למחליפו בחשש מה, בתוגת פרידה. היום מעביר את נס היחידה לאחי ורעי תת-אלוף עמית פישר, איש גולני ובן קיבוץ בגולן, בביטחון מלא בו, באישיותו, ערכיו ומנהיגותו. עמית, אתה מקבל לידייך אחריות גדולה. לך עם האנשים, התבונה והניסיון המבצעי שלך, אני משוכנע כי תוביל את האוגדה בבטחה ותדע לשמור על הבית. עשייתנו נשענת על אנשים מעולים ועל שותפות מבצעית עם כלל יחידות צה"ל. המשרתים באוגדה חיילים וחיילות, אנשי ונשות הקבע, קצינים וקצינות בסדיר ובמילואים, אתם מקור עוצמתנו. הערכתי הרבה על תחושת השליחות המפעמת בכם, על מחויבות והזדהות היוצקים תוכן ומשמעות עמוקים לעשייה".

צילום: דובר צה"ל

מפקד עוצבת "הבשן" הנכנס, תת-אלוף עמית פישר ציין כי "קבלת הפיקוד על עוצבת 'הבשן' הינה אחריות עצומה. המשפט הגנה בפניי איומים קיימים ומתהווים הינו לחם חוקינו ואירועי אתמול ממחישים זאת בצורה מובהקת. עלינו להגן בפני כל ארגון וחוליית טרור הפועלים היום בגבול הרמה ובמקביל להכין עצמנו מבצעית ומודיעינית לאיום המתגבר הנמצא בפתחינו – חזרת צבא סוריה ועמו כוחות איראנים, חיזבאללה ואחרים. משימה נוספת בה נעסוק בחריצות – היא הכנת כוחות האוגדה בדגש על יחידות המילואים הרבות למבחן העליון – מבחן המלחמה. זוהי התרגשות גדולה עבורי לקבל את הפיקוד על עוצבת 'הבשן' ולחזור לשרת עמכם בחבל הארץ המוכר והאהוב בו נולדתי ובגרתי. יניב אחי – זוהי לי הפעם השנייה בה אני מחליף אותך בפיקוד על יחידה. אני יכול לדווח לאהובך הרבים כי למרות גילך המופלג אתה נמצא במגמת עלייה, הולך ומשתבח. אני שמח להיכנס לנעלייך הגדולות, לפקד על יחידה חזקה, גמישה, משימתית ומסורה ומתפעל מיכולתך לפרוץ דרך ביוזמה, תחבולה ותעוזה ולהותיר חותם רב על האוגדה ועל הגזרה. חותם זה הנך משאיר גם על שכננו הסורים שמעבר לגדר הגבול, פרויקט 'שכנות טובה' אותו הובלת לממדים מרשימים הינו קודם כל תעודת כבוד אנושית למדינת ישראל, לעוסקים במלאכה ולך באופן אישי. אני מודה לך בנוסף על תקופת למידה והכנה לתפקיד בה השקעת, לימדת והסברת, חלקת ושיתפת בהישגים ובכישלונות, בפתיחות, בשקיפות ובצניעות. תודה ואיחולי הצלחה רבים לך ולמשפחתך".

צילום: דובר צה"ל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח