מומלצים

מהפכה בענן: אקסיטו מאיצה את שוק הענן הישראלי ומשיקה ענן עם מאיצים גרפים

בתחום הענן המתפתח, ענקית הענן הישראלית, חברת אקסיטו מציגה חזון טכנולוגי חדשני ומוביל. אקסיטו, שהפכה בשנים האחרונות לאחת מהחברות הבולטות בשוק הענן בישראל, מספקת פתרונות מתקדמים לעסקים וחברות גדולות בתחום הענן המנוהל ואבטחת המידע מקצה לקצה. לאחרונה, החברה השיקה שירות ענן גרפי  "Tesla cloud"ייחודי המבוסס על מאיצי Tesla של NVIDIA, מה שמאפשר ביצועים מרשימים ותגובה מיידית המרגישים לעיתים מהירים יותר מאשר במחשב המקומי.

הפתרון של חברת ההייטק exsitu מציע לעסקים את היכולת לעבד נתונים מסיביים ולבצע ניתוחים מורכבים בזמן אמת. מאיצים גרפיים אלו מאפשרים למשל הרצה יעילה ומהירה של מודלים מתקדמים של בינה מלאכותית (AI), ובכך מספקים יתרון תחרותי משמעותי לחברות העושות בהם שימוש.

אקסיטו - exsitu
צילום יח"צ – זה האקסט הנכון

חברת NVIDIA, אשר תמיד הייתה בחזית שוק המאיצים הגרפיים, ממשיכה להוביל בתחום עם סדרת מאיצי ה-Tesla שלה. מאיצים אלו מאפשרים עיבוד מקבילי ברמה גבוהה במיוחד ומשמשים כבסיס למחשוב מתקדם בענן. עם העלייה המטאורית בערך מנייתה, משקפת החברה את האמון הגובר ביכולותיה להוביל את השוק הטכנולוגי. הצלחת NVIDIA בשוק המאיצים הגרפיים מבוססת על החדשנות המתמדת שלה ויכולתה לספק פתרונות המותאמים לעידן הבינה המלאכותית​ ולכן טבעי הדבר שחברת ההייטק הישראלית אקסיטו בחרה דווקא במאיצים הייחודיים של אינבידיה בתצורת הענן הגרפי שלה עבור לקוחותיה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השוק של ענן עם מאיצים גרפיים נמצא בתהליך של מהפכה, והכניסה של אקסיטו לתחום מהווה עדות לחשיבות והפוטנציאל של טכנולוגיות אלו. מאיצים גרפיים לא רק שמספקים ביצועים גבוהים ויעילות, אלא גם מאפשרים לעסקים להתחרות ולשגשג בעידן שבו AI הפך להיות חלק בלתי נפרד מהעולם העסקי. אקסיטו ממשיכה להוביל את השוק ולפרוץ לתחומים חדשים, ומראה שהיא לא רק עוקבת אחרי המגמות, אלא גם יוצרת אותן.
מעט מאוד חברות ישראליות הצליחו להציג ביצועים גרפיים בענן שלהן, כיוון שלא מספיק להטמיע מאיצים גרפיים בחוות השרתים. יש צורך בבניית ארכיטקטורה אלגנטית שתדע לבצע חלוקת משאבים מיטבית בין הלקוחות. לאקסיטו יש יתרון משמעותי בתחום, כיוון שהיא מחזיקה בשתי חוות שרתים עצמאיות בישראל, ולכן אינה תלויה בספקיות מחוץ למדינה.

החשיבות של ענן גרפי לעסקים

השימוש במאיצים גרפיים בענן מתאים למגוון רחב של תחומים. חברות בתחום הפיננסים זקוקות ליכולות ניתוח מהירות ויעילות של נתונים, חברות ביו-טכנולוגיה זקוקות להדמיות מורכבות, ובענפי המדיה והבידור, הענן הגרפי מאפשר עריכה והפקת תוכן ברמה גבוהה ובזמן קצר.

אקסיטו, שהוכיחה את עצמה כשחקן משמעותי בשוק ההייטק הישראלי בשנתיים האחרונות, מציגה יכולות פריצה מרשימים לתחומים חדשים. בקרוב, החברה תשיק שירותי התאוששות מאסון (DR) מבוססי חוות שרתים תוצרת ישראל, לטענתה החווה כבר עובדת ונמצאת בשלבי test בסביבת אמת. החברה כמעט הכפילה את גודלה בתקופה האחרונה, ומשכה אליה לא רק חברות SMB אלא גם חברות ענק שנסחרות בבורסה, מכללות, וחברות שעומדות תחת רגולציה ותקנים בינלאומיים מה שמראה על האמון הרב שמקבלות פתרונותיה בשוק וקהל היעד אליו היא מכוונת.

בינואר 2023, איש העסקים יוסי אסרף והבעלים של הענן מינה את  תמיר סאסי לתפקיד המנכ"ל שמוביל את החברה גם בימים אלה ואף הוביל שינויים ארגוניים רוחביים ומבניים משמעותיים בחברה. תחת הובלתו החברה חולקה לשלושה חוליות מרכזיות: טכנולוגיה, שירות ופיתוח עסקי : עידן אשכנזי, סמנכ"ל טכנולוגיות עם ניסיון של כעשור בחברה; אורן פחימה, סמנכ"ל השירות והמת"ל ואידן חכימי סמנכ"ל הפיתוח העסקי שמוביל שיתופי פעולה וחדשנות טכנולוגית.
לאחרונה אקסיטו הצהירה שהקימה בחברה גם יחידת AI חדשה שמיועדת לספק פתרונות בינה מלאכותית להתייעלות פנים ארגונית ופתרונות AI מתקדמים עבור לקוחות החברה וזה כמהלך משלים באופן ישיר להשקת הענן הגרפי Tesla cloud.

אקסיטו - exsitu
צילום יח"צ – זה האקסט הנכון

השפעת מאיצים גרפיים על שוק הענן

המאיצים הגרפיים של NVIDIA, עם סדרת ה-Tesla, מאפשרים עיבוד מקבילי ברמה גבוהה במיוחד. העוצמה הגרפית של מאיצים אלו מאפשרת להריץ אלגוריתמי AI מתקדמים בזמן אמת, מה שמקנה יתרון משמעותי בשימושים כמו למידת מכונה, הדמיה מדעית וניתוח נתונים מסיביים.

השוק של ענן עם מאיצים גרפיים נמצא בתהליך של מהפכה, והכניסה של אקסיטו לתחום מהווה עדות לחשיבות והפוטנציאל של טכנולוגיות אלו. מאיצים גרפיים לא רק שמספקים ביצועים גבוהים ויעילות, אלא גם מאפשרים לעסקים להתחרות ולשגשג בעידן שבו AI הפך להיות חלק בלתי נפרד מהעולם העסקי. אקסיטו ממשיכה להוביל את השוק ולפרוץ לתחומים חדשים, ומראה שהיא לא רק עוקבת אחרי המגמות, אלא גם יוצרת אותן.

למה צריך ענן גרפי עבור AI?

השימוש במאיצים גרפיים בענן הפך לחיוני עבור יישומי AI בגלל הדרישות הגבוהות של עיבוד נתונים. מאיצים גרפיים (GPUs) מציעים יכולות עיבוד מהירות בהרבה לעומת מעבדים רגילים (CPUs) בהקשרים של למידת מכונה ועיבוד בינה מלאכותית. מודלים של למידה עמוקה (Deep Learning) יכולים לכלול מיליוני עד מיליארדי פרמטרים, ולכן דורשים כוח חישוב אדיר.

ממחקרים עולה כי מאיצים גרפיים יכולים להאיץ את זמן האימון של מודלים של AI פי עשרה ויותר בהשוואה למעבדים רגילים. לדוגמה, מודל כמו GPT-3 של OpenAI מכיל 175 מיליארד פרמטרים ודורש משאבים חישוביים עצומים לאימון ופריסה. בעזרת GPUs, ניתן להריץ מודלים אלו בצורה יעילה יותר, מה שמאפשר קיצור זמני הפיתוח והשקת מוצרים לשוק מהר יותר.

בנוסף, GPUs מאפשרים עיבוד מקבילי של משימות מרובות, מה שמוביל לשיפור בביצועים וביעילות האנרגטית. חברות המשתמשות בענן גרפי יכולות להפיק תועלת מיכולות אלו ולהפוך תהליכים מורכבים למהירים וזמינים יותר, ובכך לשפר את חוויית המשתמש ואת היתרון התחרותי שלהן בשוק.

Back to top button