כלכלהמבזקים

השלכות המלחמה: זה הסכום שהרוויחה אל על ברבעון הראשון של 2024

אל על פרסמה הבוקר (רביעי) את התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2024. הכנסות החברה ברבעון הראשון לשנת 2024 הסתכמו בכ-738 מיליון דולר, גידול של כ-48% בהשוואה להכנסות הרבעון המקביל אשתקד, שהסתכמו בכ-500 מיליון דולר, ועלייה של כ-9% בהשוואה לרבעון הרביעי לשנת 2024 בו פרצה המלחמה, בו הסתכמו ההכנסות בכ-678 מיליון דולר. הרווח הנקי הסתכם בכ- 80 מיליון דולר.

העלייה בהכנסות בין הרבעון הרביעי לשנת 2023 לרבעון הראשון לשנת 2024 נובעת בין היתר מגידול בשיעור התפוסה בטיסות, לצד גידול בהיצע המושבים, תוך הגברת פעילות המטענים.

חברת אל על טוענת כי השלכות המלחמה ממשיכות להשפיע על התנהגות הנוסעים וכי ברבעון זה, בניגוד לעונת חורף רגילה שמתאפיינת בפעילות נמוכה בתנועת נוסעים, הביקושים לטיסות החברה היו גבוהים באופן מיוחד ביחס להיצע המושבים שביכולת החברה לספק. זאת על רקע חוסר יציבות בלוח הטיסות בנתב"ג שהושפע מביטולי החברות הזרות ברגע האחרון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"לית אל על, דינה בן-טל גננסיה התייחסה לנתונים: "לאור חוסר היציבות בתחום התעופה בישראל והלחצים המתגברים על טיסותינו, אנו פועלים באינטנסיביות להגדלת היצע המושבים ותגבור לוח הטיסות, תוך מתן מענה נקודתי למקרים מיוחדים. אנו עושים כל שביכולתנו על מנת לתת מענה הולם ככל הניתן לביקושים הגבוהים והעומסים החריגים על מערך השירות של החברה, כאשר חלק מאנשינו עדיין מגויסים לשירות מילואים והחברה פועלת בשגרת מלחמה"

מטוס - אל על
צילום: רון רוב

2 תגובות

  1. רק אותי זה משמח לדעת שחברות ישראליות מצליחות ומשגשגות? ועוד במיוחד כאלה שהיו בשביל האזרחים בזמן מלחמה:)

Back to top button