יהדותמבזקים

החלטה היסטורית: מרכז מורשת ענק יוקם להנצחת יהדות ברית המועצות

ממשלת ישראל אישרה הבוקר את הצעת המחליטים שהגיש שר המורשת עמיחי אליהו (עוצמה יהודית), החלטה בה לוקחים חלק משרדי הממשלה: הקליטה, הבינוי והשיכון, התרבות והספורט וכן משרד הנגב והגליל. המרכז יהווה מוקד ידע ותרבות משמעותי עבור דור העתיד וישמש כמקום מפגש מרגש עבור עולים מברית המועצות, משפחותיהם וחובבי ההיסטוריה.

הקמת מרכז המורשת היא צעד משמעותי בחיזוק הזהות היהודית ובטיפוח זיכרון ההיסטוריה. המרכז יהווה מוקד משיכה חשוב עבור מבקרים מכל רחבי הארץ והעולם, ויסייע בהנחלת מורשת יהודי ברית המועצות לדורות הבאים.

השר אליהו הדגיש את חשיבות הקמת המרכז: "סיפור עליית יהודי ברית המועצות לארץ ישראל הוא סיפור גבורה, התמדה ואמונה. רבים מהעולים עברו מסע ארוך ומפרך, תוך התמודדות עם קשיים רבים ואף סכנות חיים. סיפורם של אסירי ציון, שנאבקו על זכותם לעלות ארצה למרות הסכנות הרבות, הוא סיפור מרגש ומעורר השראה. הקמת מרכז המורשת תאפשר לנו להנציח את סיפורם המופלא ולהנחיל את מורשתם לדורות הבאים ולחזק את הקשר בין העבר להווה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הבינוי והשיכון, הרב יצחק גולדקנופף: "יהדות ברית המועצות היא בעלת עבר ומורשת מפוארים, ובה פרקים של כאב מסירות נפש וגבורה יהודית, שראוי להם להיכתב לדורות הבאים. בזכות המרכז החדש, שיש לנו הזכות להיות שותפים בהקמתו, יוכלו המבקרים ללמוד על החיים היהודיים התוססים שהתקיימו מעבר למסך הברזל, ולהנחיל את הגבורה, האמונה, מסירות הנפש לקיום תורה ומצוות והכמיהה לארץ ישראל, למען הדורות הבאים".

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר: ״מדינת ישראל התברכה בעלייה מברית המועצות. עלייה שסייעה ותרמה רבות למדינה במדע, בתרבות, בבריאות ובמערכת הביטחון. אני מברך על הקמת מרכז המורשת, שתכבד את מקומה של העלייה ותנחיל את סיפורה לדורות הבאים.״

ישיבת ממשלה
ארכיון. צילום: רועי אברהם, לע"מ

תגובה אחת

  1. כן זה בדיוק מה שחסר לנו עכשיו , אין עדיפויות אחרות לתקציב

Back to top button