טיוליםמבזקים

תיעוד: עובדי חברת חשמל מצילים עוף דורס

עובדי חברת החשמל שעסקו הבוקר בעבודת אחזקת רשת באזור אשתאול, הבחינו בנקבת בז, תשושה וצמאה מבין השיחים. בזהירות וברגישות הם חילצו אותה והעבירו אותה באמצעות מתנדב חיבולנס של רשות הטבע והגנים לטיפול בבית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי. לבז היה קשור חוט לאחת מרגליו ורגל אחת חסרה.

צילום: דוברות חברת חשמל

עזרא חדד, פקח הסיירת הירוקה ברשות הטבע והגנים וחוקר את הבזים מוסיף: "הבזים הם עופות דורסים זריזים וקטנים יחסית. אחד ממני הבז בישראל הוא הבז האדום, הוא בז קטן, עדין וחינני, מהיפים שבדורסי ישראל, מין שדוגר במושבות דגירה. בעבר במאה ה-19 ועד שנות ה-50 של המאה ה-20, הוא היה מהבזים הנפוצים בישראל. בשנות ה-50 וה-60 כמעט נכחד כמקנן בישראל בשל השימוש האינטנסיבי בחומרי הדברה."

בז מצוי - זכר - חיפה
אילוסטרציה. צילום: עומר עשת

עוד מסר: "במהלך שנות ה-70 המין התאושש, אך עדיין נמצא בסכנת הכחדה במקומות שונים בעולם. בשנים האחרונות נראה שיפור במצבו בעולם, והמעמד שלו שונה למין “ללא חשש” על פי ארגון IUCN. גם בישראל נראו סימני התאוששות של המין, ובשל כך שונה מעמדו גם כאן למין בסיכון נמוך. ראשוני הבזים מגיעים אלינו בתחילת האביב היישר לאזורי הדגירה, שם הם מתקבצים למושבות קטנות ודוגרים בתוך כוכים במחצבות נטושות וכן תחת גגות רעפים בתוך יישובים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תגובה אחת

Back to top button