מבזקיםצבא וביטחון

לא למדנו כלום: ליקויי אבטחה חמורים במוצב צה"ל סמוך לרצועת עזה

לאחרונה התגלו ליקויי אבטחה משמעותיים במוצב זמני של צה"ל הסמוך לגבול רצועת עזה. כך על פי הדיווח של הכתב הצבאי דורון קדוש, ששודר בתוכנית הרדיו "יומן הבוקר" בגלי צה"ל. המתקן האוגדתי, המשמש לתחזוקת ציוד צבאי, נותר ללא כל אבטחה במשך שבוע שלם, הן ביום והן בלילה.

המוצב, הממוקם כקילומטר בודד מקו הגבול, מכיל נכון לעכשיו למעלה מעשרים טנקים, נגמ"שים, דחפורי D-9 ומחפר (באגר). בנוסף, במתחם מאוחסנים מאות פגזים ותחמושת שונה של צה"ל. כל הציוד הצבאי הרגיש נותר פרוץ ונגיש לכל אדם, ללא שמירה או הגנה נאותה.

בסיס צבאי
מתוך הבסיס הצבאי. צילום: גלי צה"ל

על פי הדיווח, הפיקוד האוגדתי האחראי על המוצב מודע למצב, והנושא אף הועלה בהערכות מצב פנימיות. בסוף השבוע נערך ביקור במקום על ידי ראש מטה האוגדה, אך עד כה טרם ננקטו פעולות ממשיות לתיקון המחדל הביטחוני החמור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהיעדר אמצעי אבטחה בסיסיים, קיים חשש ממשי לגניבת נשק, תחמושת וציוד צבאי יקר ערך מהמוצב, מה שעלול להוות איום על בטחון האזור ולהעצים את האיום מצד ארגוני טרור. מקורות צבאיים מסרו בתגובה כי שיטת האבטחה במוצב נמצאת בבחינה מחודשת, וכי בימים הקרובים יתקבלו ויושמו החלטות לתיקון המצב.

בסיס צבאי
מתוך הבסיס הצבאי. צילום: גלי צה"ל
בסיס צבאי
מתוך הבסיס הצבאי. צילום: גלי צה"ל
בסיס צבאי
מתוך הבסיס הצבאי. צילום: גלי צה"ל

יש לציין כי לא מדובר באירוע בודד והמחדל החמור מצטרף למקרה דומה שפורסם רק לפני כשבוע וחצי. כזכור, הכתבת הצבאית של כאן 11, כרמלה מנשה, חשפה בבסיס זיקים, הסמוך אף הוא לגבול רצועת עזה, מחדל אבטחה בלתי נתפס והפקרת שמירה. אדם חמוש בבגדים אזרחיים תיעד את עצמו נכנס אל תוך הבסיס ומסתובב בתוכו במשך דקות ארוכות כשאיש לא חושד בו ולא ניגש לבדוק את פשר מעשיו.

בצה"ל אמרו בתגובה כי "מדובר באירוע חריג אשר יתוחקר ויטופל משמעתית." אבל כפי שאנו רואים הבוקר ככל הנראה מדובר בתופעה מדאיגה ולא במקרה בודד ונקודתי.

תגובה אחת

Back to top button