מבזקיםצבא וביטחון

הרמטכ"ל הודיע לתא"ל וינטר על סיום שרותו בצה"ל

הרמטכ״ל הרצי הלוי נפגש היום (רביעי) עם תת אלוף עופר וינטר והודיע לו כי הוא משוחרר מצה״ל. הרמטכ"ל הלוי שהודיע לתת אלוף וינטר כי אין כוונה לקדמו לתפקיד נוסף בצבא נפגש גם עם קצינים בכירים נוספים ומסר להם כי הם סיימו את שרותם בצבא.

תת אלוף עופר וינטר שהיה מפקד אוגדת הצנחנים והקומנדו 98 ושימש מזכיר צבאי של שר הביטחון היה בשנת לימודים באוניברסיטה. לאחרונה שקל ראש הממשלה נתניהו למנות את וינטר למזכירו הצבאי, אולם מועמדותו ירדה מהפרק לאחר שהרמטכ״ל הלוי התנגד לכך נחרצות

במערכת הפוליטית תקפו בחריפות את הדחתו של תת אלוף וינטר וטענו כי מדובר במהלך פוליטי לאחר שגורמים בכירים בימין התייצבו לצידו של וינטר לאורך העשור האחרון ולאחר מבצע צוק איתן בו מילא תת אלוף וינטר תפקיד מכריע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יושב ראש הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אמר: "הדחת וינטר זו טעות בכל כך הרבה רמות. אסור היה לרמטכ״ל לעסוק במינויים וחילופי תפקידים, מי שאחראי לכישלון הצבאי מהגדולים שידענו לא יכול לבנות את הצבא של הדור הבא. וינטר הוא קצין התקפי שלא היה שותף לקונספציה והוא מוצא את עצמו מודח באמצע המלחמה. עולם הפוך".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "ההתנהלות הרשלנית וחסרת האחריות של גלנט – לוותר על קצין מצטיין ומוערך כמו עופר וינטר היא המשך ישיר של ההתנהלות הלקויה שלו והמחדלים במשך כל החודשים האחרונים".

יושב ראש מפלגת נעם סגן השר חבר הכנסת אבי מעוז מסר בתגובה לאי קידומו של תת אלוף עופר וינטר והדחתו מצה"ל: "במקום שהרצי הלוי יודח, שר הביטחון מאשר לו להדיח את אחד מהקצינים הלוחמניים והאיכותיים ביותר שיש בצה"ל. מי שלא רצה את עופר וינטר כאלוף, יקבל אותו כשר ביטחון".

תא"ל עופר וינטר
צילום: דובר צה"ל

תגובה אחת

  1. פשוט הזוי. הרמטכ"ל הוא הראשון שצריך ללכת הבייתה, לא צריך לאפשר לו בכלל לבצע מינויים או פיטורים. מדינה מטורפת.

Back to top button