טלוויזיהמבזקים

הממשלה החליטה: אל ג׳זירה ייסגר | המשטרה פשטה על משרדי הערוץ

הממשלה אישרה היום (ראשון) בפה אחד את סגירת אלג'זירה, החוק שקידמו ראש הממשלה נתניהו ושר התקשורת שלמה קרעי, קובע כי אם השתכנע ראש הממשלה שערוץ זר פוגע במדינה, יוכל שר התקשורת, לאחר קבלת חוות דעת בטחונית אחת לפחות ובאישור הממשלה או הקבינט לפעול נגד ערוץ זר שפועל נגד המדינה.

הפעולות יאושרו בצווים שעליהם יחתום שר התקשורת, ויכללו בין היתר: סגירת משרדי הערוץ בארץ, החרמת ציוד שידור, מניעת שידורי כתבי הערוץ, הסרת הערוץ מחברות הכבלים והלוויין, חסימת אתרי האינטרנט שלו ועוד. לאחר שהתקבלו חוות הדעת התומכות וראש הממשלה השתכנע בהתאם לחוק, עלתה ההצעה היום למליאת הממשלה והתקבלה פה אחד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "לאחר דיון בקבינט המדיני-ביטחוני ובהמשך להנחייתי, הממשלה דנה היום בסגירת שידורי אל-ג'זירה בישראל. כתבי אל-ג'זירה פגעו בביטחון ישראל והסיתו נגד חיילי צה"ל. הגיע הזמן לסלק את השופר של החמאס מהמדינה שלנו. אני מודה לשר התקשורת שלמה קרעי על פעילותו בנושא".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי אמר כי "נפעל באופן מיידי כנגד אלו המשתמשים בחופש העיתונות כדי לפגוע בבטחון ישראל ובלוחמי צה״ל ולהסית לטרור בשעת מלחמה. לא יהיה חופש ביטוי לשופרות החמאס בישראל. אלג׳זירה תיסגר באופן מיידי והציוד יוחרם. עבר יותר מדי זמן והתמודדנו עם יותר מדי מהמורות משפטיות כדי להגיע לרגע הזה אך טוב שהגיע. התקבלה ההחלטה ועכשיו יוצאים לשטח ליישם.״

״״ה׳ ילחם לכם ואתם תחרישון״ – תשתיקו את שופרות ההסתה של האויב. תודה לך אדוני ראש הממשלה על הנחישות והתמיכה כנגד כל הסיכויים. עם ישראל סומך עליך בדרכך עד להשגת כל מטרות המלחמה וחיסול החמאס – ״לך בכוחך זה והושעת את ישראל״. הוסיף קרעי.

לאחר החלטת הממשלה, פקחי משרד התקשורת בגיבוי משטרת ישראל פשטו על משרדי אלג׳זירה בירושלים והחרימו את ציוד הערוץ.

בכתבה זו נעשה שימוש במדיה לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected] או בוואטסאפ

תגובה אחת

Back to top button