העולם הערבימבזקים

נסיגה מוחלטת וערבות של טורקיה להסכם – הדרישות ההזויות של חמאס

מקורות המקורבים להתנגדות הפלסטינית (חמאס) מביעים חשש מההתקדמות במשא ומתן להפסקת אש עם ישראל. כך על פי דיווח בעיתון הלבנוני אל-אח'באר, ההתנגדות חוששת שישראל תציב מכשולים חדשים שימנעו השגת הסכם מלא. אחת הדרישות המרכזיות של חמאס היא נסיגה מוחלטת של כוחות ישראליים מרצועת עזה, ובפרט מעומק עזה ואזור נצרים.

ההתנגדות דורשת חופש תנועה מלא לתושבי רצועת עזה, ללא הגבלות על תנועתם בין צפון לדרום הרצועה. דרישה נוספת היא שלא תהיה כלל נוכחות של גורמים זרים (שאינם פלסטינים) ברצועת עזה לאחר הנסיגה הישראלית המלאה.

לפי הדיווח, הוצע לחמאס "ערבות אמריקאית-מצרית" כדי להבטיח שישראל לא תחזור למלחמה ברצועה לאחר ההפוגה. חמאס דורשת שטורקיה תהיה צד ערב להסכם, ולא רק ארצות הברית, מצרים וקטאר. במיוחד מאז שוושינגטון, לפני תל אביב, סירבה לתת לרוסיה להיות צד ערב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הצד המצרי מפעיל לחץ כבד על חמאס לקבל את ההצעה האמריקנית, בטענה שממשל ביידן רוצה מאוד להגיע להסכם ולוחץ על ממשלת נתניהו בנושא זה.

השעות הקרובות יכריעו האם חמאס מסכים להפוגה, כאשר ההתנגדות העבירה מסר למתווכים שנסיגה מלאה של כוחות ישראליים והבטחת חופש תנועה הן דרישות בסיסיות שאין לחרוג מהן.

פעילות קרקעית - לוחמי חיר - לוחמי צהל - לוחמים - רצועת עזה
צילום: דובר צה"ל

Back to top button