חדשות הארץמבזקים

בצל מתקפת הטילים והכטב"מים מאיראן: מדענים מחו"ל נחתו בישראל

מדענים מארצות הברית הגיעו לבאר שבע והשתתפו בכנס בינלאומי לזכרו של פרופ' רוני אפטה מאוניברסיטת בן-גוריון, חרף המצב הביטחוני המורכב ובצל החרם הבינלאומי מצד לא מעט מוסדות מחקר כלפי ישראל. הכנס אמור היה להתקיים ב-11 וב- 12 לאוקטובר 2023 אך נדחה ברגע האחרון בגלל המלחמה. בשבוע שעבר שוב הוטל ספק לגבי קיומו בצל מתקפת הטילים והכטב"מים מאיראן, ורק פעילות הסברתית נמרצת אפשרה את יציאתו לדרך ב- 17 וב- 18 לאפריל בנוכחות מרצים מחו"ל.

פרופ' אנגל פורגדור, ממארגני הכנס אמר: "בגלל המצב, עברנו לא מעט טלטלות בימים האחרונים – טיסותיהם של חלק מהמרצים מחו"ל בוטלו, ובסופו של דבר שניים מתוכם הצליחו להגיע. הרצאותיהם של חבריהם שלא מצאו טיסות חלופיות הועברו בזום".

לדברי פרופ' פורגדור, בימים שקדמו למועד החדש של הכנס ליוו אותו חששות כבדים מפני ביטול נוסף. "בתזמון 'מעניין', עם ההתקפה האיראנית בלילה שבין מוצאי שבת ליום ראשון, והאזעקות בבאר שבע, חששנו שתהיה חזרה על אותו סצנריו מחודש אוקטובר, אבל החזקנו מעמד; דיברנו עם המוזמנים בארץ ובחו"ל, והכינוס יצא לדרך. מבחינתנו מדובר בניצחון".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
פרופ' אנגל פרוגדור (לא להשתמש בתמונה זו)
פרופ' אנגל פרוגדור. צילום: דני מכליס

פרופ' רוני אפטה היה חבר סגל בכיר בפקולטה למדעי הבריאות בבן-גוריון, ומחקריו פורצי הדרך ליוו את קהילת המדע במשך 40 שנה. מאות משתתפים, ביניהם עשרות מרצים מכל שדרות האקדמיה, הגיעו לבאר שבע כדי לכבד את זכרו. הכנס הוא פרי שיתוף פעולה בין הארגון הישראלי לחקר הסרטן והאגודה הישראלית לאימונולוגיה והוצגו בו מחקרים המשלבים בין אימונולוגיה לאונקולוגיה – אימונו-אונקולוגיה. קישור לתמונת הדמיה של בניין הלמסלי למדעי המחשב.

Back to top button