מבזקיםפוליטי / מדיני

השר כ"ץ מברך: "החלטה דרמטית שמעבירה מסר חד משמעי לאיראנים"

מועצת שרי החוץ של האיחוד האירופי החליטה היום (שני) כי משטר הסנקציות החדש של האיחוד האירופי יורחב ויכלול גם פעילות איראן בנושא הטילים וכל פעילות במזרח התיכון הקשורה לתעשיית הטילים והכטב"מים.

הסנקציות יוטלו על ישויות ואישים אשר עוסקים באספקת טילים וכטבמ"ים איראנים לארגוני טרור התומכים במשטר.

ההחלטה החשובה של האיחוד האירופי באה לאחר מאמצים דיפלומטיים של משרד החוץ ושר החוץ ישראל כ"ץ, ולאחר עשרות שיחות בנושא מול שרי חוץ אירופאים בשבועות האחרונים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר החוץ ישראל כ"ץ אמר בתגובה להחלטת האיחוד האירופי: "אני מבקש להודות לאיחוד האירופי על החלטתו האמיצה היום, ערב חג החירות, להרחיב את משטר הסנקציות על איראן גם לנושא הטילים ולארגוני הפרוקסי שלה. מדובר בהחלטה דרמטית שמעבירה מסר חד משמעי לחמינאי, לאיראן ושלוחותיה: לא ניתן לכם להמשיך ולערער את הסדר והשלום האזוריים."

שר החוץ - ישראל כץ - ישראל כ"ץ
צילום: דוברות השר ישראל כ"ץ

"תודה לאנשי משרד החוץ, למשלחת ישראל לאיחוד האירופי ולשגרירויות ישראל באירופה על פעילותם לקידום ההחלטה. נמשיך לפעול ביחד להרחבת משטרי הסנקציות על איראן לתחומים נוספים ובראשם על משמרות המהפכה". הוסיף שר החוץ.

בחשבון ה-X כתב שר החוץ כ"ץ בפרסית ותייג את המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי: "החלטה חשובה של האיחוד האירופי היום להטיל סנקציות על תוכניות הנשק של איראן עם מסר ברור להנהגה האיראנית. כך נראית תבוסה מדינית – וזוהי רק ההתחלה."

תגובה אחת

Back to top button