חדשות הארץמבזקים

צפו: מפגינים מול בית הרב – גיוס לכולם דם בנינו זועק

עשרות פעילים מארגוני "עד כאן!" ו"חופשי בארצנו" הפגינו היום (שישי) מול ביתו של הרב הבכיר דב לנדו בבני ברק, במחאה על אי גיוס תלמידי הישיבות לצה"ל. ההפגנה נערכה טרם יציאתו של הרב למפגש פסגה גורלי של רבני הציבור החרדי העוסק בסוגיית השירות הצבאי. המפגינים קראו קריאות במקום ודרשו מהרב לנדו לצאת ולהתייצב מול טענותיהם.

המפגינים, שבהם גם הורים שכולים ואנשי ציבור, הניפו שלטים עם סיסמאות נוקבות כמו "דם בנינו זועק", "דמי החיילים אינם הפקר!", ו"תורה ושירות – זו דרכנו!". הם חילקו עלוני מידע שקראו לרבנים המובילים דב לנדו ומשה הירש להביע תמיכה בגיוס חרדים לצבא.

הנואם המרכזי בהפגנה היה האלוף במיל' גיא צור, ששימש בעבר מפקד זרוע היבשה. בדבריו הוא הדגיש את הנזק הביטחוני המצטבר הנגרם מהימנעותם של עשרות אלפי חרדים משירות צבאי: "כוחו של צה"ל נשחק, יכולות ההרתעה נפגעות והאיום על ישראל הולך וגובר, בזמן שחלק מהאוכלוסיה דבק בהסדרים אנכרוניסטיים ולא שוויוניים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אבי קדיש מתנועת חופשי בארצנו: "מנהיגי הציבור החרדי חייבים להבין שהתעלמות מצורכי הביטחון של המדינה בשם לימוד תורה היא חציית קו אדום. אי אפשר להפריד את גורל הישיבות מגורל עם ישראל כולו. קיווינו לשמוע הבוקר נימה אחראית יותר, אך ההיעדרות מהשיח מוכיחה שיש עוד דרך ארוכה. נמשיך להיאבק עד שתושג הכרעה – שוויון בנטל לכולם".

מפגינים - גיוס
צילומים: ברק דור
מפגינים - גיוס
צילומים: ברק דור
מפגינים - גיוס
צילומים: ברק דור
מפגינים - גיוס
צילומים: ברק דור
צילום: ברק דור
צילום: ברק דור
צילום: ברק דור
צילום: ברק דור

Back to top button