חדשות הארץמבזקים

דובר צה"ל לשעבר: "משקרים לנו שיש מלחמה ושיהיה ניצחון מוחלט"

דובר צה"ל לשעבר, תא"ל במיל' רונן מנליס העניק ראיון לשאול אמסטרדמסקי בתוכנית "המנגנון" בכאן 11 ותקף בחריפות את הדרג המדיני שלדבריו מטעה את הציבור "מספרים לנו שיש מלחמה – זה לא נכון. ניצחון מוחלט? שקר מוחלט" , אמר.

דובר צה"ל לשעבר תא"ל במיל' רונן מנליס
צילום מסך מתוך "המנגנון" בכאן חדשות

"אני מרגיש מאוד לא בנוח עם זה שאני ואתה קוראים למה שקורה עכשיו ברצועת עזה מלחמה.", אמר מנליס והוסיף "אני חושב שהעובדה שיש מספר חטיבות כל כך נמוך בתוך שטח רצועת עזה. מרבית שטח רצועת עזה הוא ללא צבא ועדיין מספרים לך ולי שיש מלחמה היא הטעייה מסוימת של הציבור. גם המושג "ניצחון מוחלט" שנכנס לחיינו, הוא הטעייה עוד יותר גדולה של הציבור. כי מספרים לך ולי שיבוא יום ויהיה ניצחון מוחלט בעזה. "עוד קצת", זה שקט מוחלט!".

מנליס הסביר כי "אין שום יכולת למדינת ישראל להעלים את ארגון החמאס במבצע שנמשך חודשים בודדים באופן שהוא לא מתקיים יותר. זה שקר לספר לנו שזה ייקח חודשים, זה שקר לספר שזה ייקח שבועות, זה שקר לספר שאנחנו כפסע מזה והשקט הכי גדול שכמות הכוחות שפועלים בעזה היא לא מתכתבת עם המשימה הזאת. ואז נוצר מצב שאתה בציפייה בבית שתהיה נקודה בזמן, בעוד כמה שבועות, שזה אנחנו נגמור אותם ונוכל לחזור לגור בעוטף ונוכל לחזור לשקם את חיינו וזה לא נכון. ובשם זה אנחנו לא מחזירים את החטופים, ובשם זה אנחנו אומרים: "רק עוד קצת, תנו לנו עוד קצת". במקום לבוא לציבור ולהגיד: תראו, המלחמה מול חמאס תימשך שלוש עד חמש שנים. אבל בתהליך שיטתי, שבו כל שבוע אנחנו נשמיד יותר יכולות חמאס, ממה שחמאס יצליח לייצר, אנחנו נצליח לפרק את אי הטרור הזה שנוצר ברצועת עזה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנליס ממשיך בראיון לספר על תרבות השתיקה והריצוי בתוך הצבא ועל התפיסה שלו שהשתנתה לחלוטין מאז ה-7 באוקטובר. צפו בראיון המלא.

צילום: תוכנית "המנגנון" בכאן 11

2 תגובות

Back to top button