מבזקיםמשפטי/פלילי

גיורא פרי, הרופא שרצח את אשתו במושב בדרום נידון למאסר עולם

ד"ר גיורא פרי, הרופא שרצח את אשתו אסתר אהרונוביץ' במושב תלמי אליהו שבמועצה האזורית אשכול לפני ארבע שנים, נשלח היום (שלישי) למאסר עולם על ידי בית המשפט המחוזי בבאר שבע. השופטים קבעו כי לא היו נסיבות מקלות במקרה הרצח מסוף 2019, וכי יש "ערך חינוכי חשוב" בגזירת עונש המאסר המרבי.

פרי בן 72, הורשע בשנה שעברה ברצח בכוונה תחילה לאחר שירה חמישה כדורים מאקדחו לעבר אשתו, שניים מהם בעורפה ולאחר מכן ברח למדבר וכי הנראה ניסה להתאבד. לדברי השופט א' אינפלד "למרות החשד הכבד שמדובר ברצח מתוכנן מראש, נקבע בהכרעת הדין, על יסוד הראיות, שמחמת הספק יש להניח לטובת הנאשם כי ההחלטה לקפד את חייה של אסתר הייתה ספונטאנית, עקב התלקחות של מריבה כלשהי."

"השאלה העומדת לפנינו היא – מה העונש הראוי לרוצח זה?" כתבו השופטים בהכרעת הדין. "הנאשם הוא אדם מבוגר, איש משפחה ללא עבר פלילי, ותיק מלחמות ישראל, רופא נעים ואמפתי שהתנדב במקצועו במקומות שונים בעולם – אשר במו ידיו נטל את אקדחו וירה באשתו למוות, על מנת לרוצחה נפש!", נכתב בגזר הדין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השופטים ציינו כי למרות ההודאה והחרטה של הנאשם, אלו אינן מספיקות כדי להקל בעונשו. "כשופטים צר עולמנו כאולם המשפט. למרות שאנו יושבים בתוך עמנו הדין תלוי במעשה והוא מעשה של רוע מוחלט," נכתב.

בנוסף לעונש המאסר החמור, חויב פרי לשלם פיצוי מקסימלי של 258,000 שקל לבתה של המנוחה, מעיין, שדרשה עונש מלא "שירקב בכלא וללא חופשים וקיצורים."

עורכי הדין של הנאשם צפויים לערער על גזר הדין המחמיר, בטענה כי הוא לא הורשע ברצח בנסיבות מחמירות כיוון שלא ניתן היה להוכיח מה אירע בדיוק בין הזוג לפני הירי הקטלני.

הרוצח ד"ר גיורא פרי
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button