חדשות הארץמבזקים

חשד: אסתי אהרונוביץ נורתה למוות ע"י בעלה כי "רצתה להתגרש"

אסתי אהרונוביץ' נמצאה אתמול (ראשון) מעט לאחר השעה 19:00 בערב, כשהיא ירויה בראשה וללא רוח חיים בביתה שבמושב תלמי אליהו במועצה האזורית אשכול. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותה.

פראמדיק מד"א יצחק כהן סיפר: "כשהגענו למקום חברנו לכוחות המשטרה ונכנסו לבית. הפצועה הייתה מחוסרת הכרה וללא סימני חיים, ולאחר בדיקות רפואיות לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה."

אסתי אהרונוביץ' ז"ל
אסתי אהרונוביץ' ז"ל

כוחות משטרה שהגיעו לזירת האירוע פתחו בחקירה וחוקרי הזיהוי הפלילי החלו באיסוף הממצאים. מאחר שעלה חשד כי נורתה בראשה החלו החוקרים בחיפושים בבית על מנת לאתר את כלי הנשק אך משלא נמצא, גילו כי הבעל, בן ה-65 רופא במקצועו הנושא אקדח ברישיון אף הוא אינו נמצא בבית. גם הניסיון ליצור איתו קשר טלפוני נכשל והמשטרה פתחה במצוד אחריו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במקביל לסריקות אחר הבעל, החשוד במעשה, התקבל במוקד 100 שלך המשטרה דיווח על רכב שהתהפך בכביש 211 סמוך למשאבי שדה. שוטרים הגיעו למקום ואיתרו את בן זוגה של המנוחה בתוך הרכב, הוא נעצר ונלקח לטיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע כשמצבו מוגדר בינוני.

סגן ניצב אבי לוי, מפקד תחנת משטרת אופקים עדכן לגבי החקירה ואמר כי "סמוך לשעה 19:00 בערב התקבלה הודעה על אישה ללא רוח חיים במושב תלמי אליהו. לזירה הגיעו כוחות רבים. עלה חשד בתחילת האירוע שמדובר בבן זוגה בשנים האחרונות. ביצענו פעולות רבות על מנת לאתר את החשוד במהירות המרבית. החשוד אותר בסמוך לצומת קציעות כאשר הוא עשה תאונה עצמית. פונה על ידי מד"א לבית החולים סורוקה. כמובן, החשוד בסטטוס של עצור. יש לנו עוד הרבה דברים לקשור, אנחנו בתחילת החקירה".

אסתי אהרונוביץ' בת ה-70, אם ל-4 ילדים וסבתא ל-9 נכדים עסקה במשך שנים כמורה למוסיקה בבית הספר היסודי המקומי "יובלי הבשור" במועמה האזורית אשכול עד ליציאתה לפנסיה לפני מספר שנים.

החשד לנסיבות של האירוע הכה בתדהמה את הישוב ואת הקהילה המקומית. "מדובר במקרה חריג מאוד בנוף המועצתי שאנו עדיין מתקשים לעכל", אמרה הבוקר ריקי פרץ ראש צוות חירום היישובי. "אסתר היתה חברה אהובה ומלאת חיים, מוכרת ומעורבת בקהילה. אמא וסבתא טוטאלית וחברה נפלאה. כרגע אנו עסוקים במתן תמיכה ומענה למשפחה ולקהילה. אנו סומכים על המשטרה בחקירת וטיפול המקרה".

"אנו כואבים והמומים את המקרה. הצוותים המקצועיים במועצה, צוות אגף הרווחה והבטחון מלווים את המשפחה מאז שעות הערב וימשיכו ללוות ככל שידרש" נמסר בהודעת המועצה.

אסתי אהרונוביץ' ז"ל ובעלה החשוד ברצח

שכנים ומקורבים לבני הזוג שהיו נשואים בפרק ב' מספרים כי מדובר בזוג נחמד מאוד ושקט וכי לא ידעו על אירועים אלימים או חריגים שאירעו בין השניים.

אחד השכנים, אייל בוכניק סיפר כי הוא היה קרוב לבעלה של המנוח, הרופא החשוד ברצח, והיה מנהל עמו המון שיחות. לדבריו, הוא שיתף אותו כי הם נמצאים בהליכי גירושין ושהוא מחפש לשכור בית במועצה לאחר שסיכם עם המנוחה שיעזוב את ביתם.

עוד ציין כי לא ידע שהרופא נושא נשק ברישיון וגם לא חשד שעלול להתרחש מה שאירע. הוא הדגיש כי עם היוודע דבר מותה של האישה על פי החשד בנסיבות כפי שפורסמו בכלי התקשורת הוא הוכה בתדהמה וכך גם תושבי המושב. "קשה לי להאמין על בנאדם שעוזר לאנשים. אני לא יודע איך הדברים הגיעו לאן שהגיעו. הוא היה נראה לאחרונה יותר לבד וסיפר לי שיש בינו לבין בת זוגתו מחלוקת. היא אישה מקסימה תמיד עזרתי להם. יצאנו ביחד המון פעמים ואף פעם לא ראיתי אותו עם אקדח, בגלל זה הופתעתי מאוד. הוא לא בנאדם אלים. הוא ההפך מכל דבר, אדם מאוד שקט ומחושב. זו הפתעה." סיפר בוכניק.

יו"ר נעמת חגית פאר התייחסה לאירוע המזעזע ואמרה כי "נשים ממשיכות להירצח וממשלת ישראל נותרת אדישה. תקציבים לשתי מערכות בחירות יש בשפע- תקציב לתכנית חירום למאבק באלימות נגד נשים אין. הקבינט התכנס היום לדיון של ארבע שעות על האיום מעזה- מתי יגיע היום בו הממשלה תקדיש כינוס חירום מיוחד שכזה לאיומים הפנימיים?" שואלת פאר.

לדבריה, "ישבה ועדה בין משרדית שעמלה על תכניות לטיפול ומניעת אלימות במשפחה- הממשלה כנראה גרסה את עבודתה. גם בימים המלאים בספינים ובפוליטיקה קטנה, מצופה ממנהיגי המפלגות כולן להסכים על המובן מאליו- חובתה של המדינה להגן על הציבור. אני קוראת לראש הממשלה, לח״כ בני גנץ ולכל ראשי המערכת לפעול להעברת תקציבי חירום לטיפול באלימות במשפחה לאלתר ולהבין שאנו במצב חירום אמיתי".

במפלגת גשר בראשות אורלי לוי אבקסיס אמרו: "מתבשרים בצער בדיווחי החדשות כשעוד אישה נרצחה בידי בעלה. מפלגת גשר והעומדת בראשה תמשיך להאבק – כפי שנאבקה בעבר – על כך שהממשלה תיקח אחריות ולא תתנער מרצח מתמשך של נשים. יש להוציא לפועל בהקדם תכנית הוליסטית למניעת אלימות נגד נשים ! להוציא לפועל ולעקוב אחר היישום. לא נוותר – דם הנשים איננו הפקר!"

יש לציין כי האירוע, על פי החשד המסתמן כרצח נוסף של אישה על ידי בעלה מצטרף לשני האירועים האחרונים שהתרחשו רק לפני כחודש וזעזעו את המדינה – מיכל סלה ז"ל שעל פי החשד נרצחה בדקירות סכין על ידי בן זוגה אלירן מלול ומריה טל ז"ל שנמצאה ללא רוח חיים במדרגות בכניסה לפתח ביתה בקריית ביאליק ובעלה מקסים טל נעצר בחשד למעשה. היום הוארך בבית משפט השלום בקריות מעצרו של מקסים טל בארבעה ימים נוספים שעדיין ממשיך לדבוק בגרסתו כי היא התאבדה בדקירות סכין בשל רצונו לעזוב אותה.

במשטרה חושדים כי הבעל לא אהב את העובדה שאשתו רצתה לסיים את הזוגיות ביניהם ובמהלך דין ודברים גלשה השיחה לפסים אלימים ועל פי החשד ביצע את המעשה. מהמשטרה נמסר כי בשל מצבו הרפואי של הבעל, הדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט צפוי להתקיים בהיעדרו.

הלווייתה של אסתי אהרונוביץ' ז"ל תתקיים היום בשעה 17:00 בבית העלמין בחבל שלום.

תגובה אחת

  1. אי אפשר להכנס לכל בית ובית ולהיות.שוטר /גננת.נכון.צריכה האישה לתבוע במשטרה בעירייה על שהבעל מאיים/חשדות נגדו ולהימנע ממקרים של אלימות נישנים.צודק?

Back to top button