מבזקיםפוליטי / מדיני

סקר: בני גנץ מגדיל את הפער מבנימין נתניהו ומי מתרסק?

מפלגת המחנה הממלכתי בראשות השר בני גנץ מתחזקת השבוע, עולה בשני מנדטים ועומדת כעת על 41. מפלגת הליכוד נשארת על 18 מנדטים והפער כעת בין שתי המפלגות מגיע ל-23 מנדטים. כך עולה מסקר מעריב שנערך על ידי לזר מחקרים בראשות ד"ר מנחם לזר, בשיתוף Panel4All.

על פי ממצאי הסקר המפלגה השלישית בגודלה היא יש עתיד עם 12 מנדטים ועוצמה יהודית עם 9 מנדטים אשר יורדות כל אחת במנדט אחד מהסקר הקודם. כל יתר המפלגות נשארות ללא שינוי. ישראל ביתנו וש"ס מקבלות כל אחד 10 מנדטים, יהדות התורה – 6, חד"ש־תע"ל חמישה מנדטים, מרצ שלא נמצאת בכנסת הנוכחית עומדת גם היא על 5 מנדטים, ורע"ם של מנסור עבאס מקבלת 4 מנדטים.

המפלגות שנשארות הרחק מאחור ולא עוברות את אחוז החסימה הן: הציונות הדתית, שעומדת על 2.8%, מפלגת העבודה עולה במעט ל-2.5% לאחר ההחלטה על מועד הפריימריז ובל"ד עם 1.7%. גם מפת הגושים משתנה במעט והקואליציה מאבדת מנדט ועומדת כעת על 43 מול 68 לאופוזיציה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשאלת ההתאמה לראש הממשלה, בני גנץ מקבל כ-50%, כאשר מרבית מצביעי יש עתיד (88%) רואים בו כמועמד מתאים יותר מבנימין נתניהו – הוא עצמו מקבל בסקר הכללי 33%. עוד נתון בולט הוא שחמישית (22%) ממצביעי הליכוד בבחירות 2022 סבורים שבני גנץ מתאים יותר לראשות הממשלה. כ־17% לא מעדיפים אף אחד מן השניים.

הסקר נערך בתאריכים 28־29 בפברואר 2024, ובו השתתפו 511 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.3%.

Back to top button