חדשות הארץמבזקים

דו"ח מועצת יש"ע: עליה במספר הישראלים ביהודה שומרון ובקעת הירדן

כמדי שנה, מועצת יש"ע מפרסמת הבוקר (שישי) את דו"ח האוכלוסייה ביישובים ובערים ביהודה שומרון ובקעת הירדן. נכון לינואר 2024, מונה האוכלוסייה הישראלית ביהודה שומרון ובקעת הירדן 517,407 תושבים בכ-150 יישובים. כזכור – בחודש אוקטובר 2022, נחצה הרף של חצי מיליון תושבים המתגוררים בשטחי יהודה שומרון ובקעת הירדן.

מהדו"ח עולה כי המועצה האזורית המונה את הכי הרבה תושבים היא בנימין. מבחינת אחוזי גדילה – המועצה האזורית בקעת הירדן רשמה את אחוזי הצמיחה הגדולים ביותר מבין המועצות האזוריות 5.2%. המועצה המקומית שרשמה את אחוזי הגדילה הגדולים ביותר היא עמנואל עם 7.4%. היישוב שרשם את אחוזי הצמיחה הגדולים ביותר הוא היישוב מעלה עמוס שבמזרח גוש עציון עם גידול של 24.5%. כמו כן, מועצת בית אל גדלה ב-3.8% בזכות אכלוס הדירות בשכונה החדשה.

שלמה נאמן, ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע בירך על הנתונים ואמר: "ההתיישבות ביהודה ושומרון היא אחת הפעולות החשובות והמשמעותיות ביותר להבטחת עתידו של העם היהודי בארץ אבותיו. בכל יישוב חדש שקם, בכל בית חדש שנבנה, אנו מחזקים את אחיזתנו בארץ אבותינו ומוסיפים עוד נדבך חיוני בבניין האומה. נתונים אלו הם עוד הוכחה לכך שיש ביקוש גדול, בערים, ביישובים, ובקיבוצים. עוד ועוד משפחות צעירות שמגיעות מכל גווני האוכלוסייה הישראלית בוחרות לקבוע את ביתן באזור".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נאמן הוסיף ואמר: "אני שמח לראות את הצמיחה ביישובים השונים ובפרט במעלה עמוס, יישוב צעיר במזרח גוש עציון שמתפתח בשנים האחרונות ונותן מענה למשפחות שרוצות לקבוע את ביתן בסביבת קהילה איכותית. אנו קוראים לממשלה והעומד בראשה לסיים את ההקפאה ולכנס את ישיבת מת"ע לאישור עוד אלפי יחידות דיור שיתנו מענה לביקוש הרב. כל דירה שלא תתוכנן השנה, לא תבנה בשלוש שנים הקרובות. ממשלת ישראל והעומד בראשה מוכרחים להבין שהגענו לרגע, בו האויב יקבל תשובה לא רק בעזה ובלבנון אלא גם ביהודה ושומרון. סור מרע ועשה טוב. סור מרע – זהו חיסול האויב הנאצי. עשה טוב – זוהי הרחבה, הסדרה וחיזוק ההתיישבות".

הדמייה - נתיבי תחבורה
מחלף מורשה. צילום: באדיבות נתיבי איילון | ארקאפקט עדי בואנו
דו"ח - יש"ע - אוכלוסיה
צילום: מועצת יש"ע

Back to top button