בידורמבזקים

הלם מוחלט: הזמר ליאור פרחי הלך לעולמו בגיל 53 "זמר ויוצר ענק!"

הזמר ליאור פרחי הלך היום (שני) לעולמו בגיל 53 לאחר שלקה בדום לב בביתו ברעננה. פרחי נמנה מהדורות הוותיקים של זאנר המוסיקה המזרחית ואף הקדיש את חייו למוסיקה המזרחית הנוסטלגית.

הזמר ליאור פרחי
צילום: יח"צ

פרחי נולד ברעננה והחל את דרכו בעולם השירה בגיל 16 כששר בהצגת סוף השנה בבית הספר בו למד את שירו של יהום גאון, "כל הכבוד". את הקריירה המקצועית שלו כזמר החל כשהיה בן 24 עם יציאת האלבום הראשון בשנת 1995 "כמו אבן שותקת" שכלל את השירים: "שניים שניים", "יושבת בפונדק", "מערבולת", "בת מלך", ונפשי שואלת".

פרחי במהלך השנים היה אחראי ליותר מ-100 יצירות מופת שחלקן הפכו ללהיטים כמו: "תיזהר ממנה", "רומיאו ויוליה", "חשמל באוויר", "עד סוף העולם", "גבר משתגע", "שיגעת אותי ילדה", "את כל חיי" ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

את השיר האחרון הוציא פרחי בנובמבר 2021 לאחר הפסקה ארוכה של כשלוש שנים שנקרא : "בכיה" – שיר בניחוח של פעם עם מסר של פתיחת דף חדש למילים ולחן של דודו מתנה.

ליאור פרחי פתח עם יציאת השיר באותה שנה את סיבוב הופעות החורף במופע "שומר החומות". חגיגה של רפרטואר עשיר בסימן 30 שנות פעילות ועשייה מוסיקלית. מופע שהיה מסע מוסיקלי מהשירים המוכרים והאהובים מכל 11 אלבומיו ומכאלו שהלחין לאמנים אחרים: "שומר החומות", "תזהר ממנה", "גבר משתגע", "בשבילך נוצרתי" (מקור: אייל גולן) ו"כמו כפפה" )מקור: יואב יצחק). כל זאת בעיבודים חדשים של ניר שלום וליווי מוסיקלי של 7 נגנים.

פרחי שהלך היום לעולמו הותיר אחריו שלושה ילדים. חבריו ומכריו ספדו לו.

אייל גולן ספד לפרחי חברו: "אני המום ולא מעכל את הבשורות הקשות, ליאור חברי היקר והטוב כבר שנים רבות, זמר ענק ויוצר מוכשר, אבן דרך במוזיקה המזרחית".

הזמר והיוצר גולן אברהם ספד לו: "ברוך דין האמת! הזמר ליאור פרחי נפטר! אחד הזמרים הכי טובים שיש לנו במדינה, גדלתי עליו מילדות תמיד ליאור היה מופתע ממני, איך אני מכיר שירים שלו שהוא אפילו כבר לא זכר, יהי זיכרו ברוך נוח על משכבך בשלום אח זמר ויוצר ענק! אחד היצירות הגדולות שלו זה בשבילך נוצרתי שכתב מילים וגם לחן לאייל גולן!"

3 תגובות

Back to top button