מבזקיםספורט

שדרן הספורט האגדי, ניסים קויויתי הלך לעולמו בגיל 97

עולם הספורט נפרד הלילה (ראשון) בעצב רב מהשדרן האגדי והאהוב ניסים קוויתי שהלך לעולמו בגיל 97. הוא החל את דרכו בעולם הספורט בגיל 20 כאתלט וזכה באליפות ארץ ישראל בריצת 1500 מטר. עם השנים זכה בתארים גם בריצות 400 מטר ו-800 מטר. הוא ליווה את הספורט בישראל במשך עשרות שנים והפך לפס הקול של האירועים הספורטיביים בארץ ובעולם בשנות ה-70 וה-80.

הוא החל את הקריירה שלו כשדרן בענפי האתלטיקה והשחייה בערוץ הראשון באולימפיאדת מינכן בשנת 1972, כשסיקר את טבח הספורטאים הישראלים בידי מחבלי ספטמבר השחור. בהמשך שידר בארבע אולימפיאדות – מונטריאול בשנת 1976, מוסקבה ב- 1980, לוס אנג'לס בשנת 1984 ואת אולימפיאדת סיאול בשנת 1988.

רגעי הספורט הזכורים שקיוויתי שידר בין היתר היו: כשישראל שיחקה לראשונה במשחקים האולימפיים בהלסינקי בשנת 1952, בזכייתו של השחיין מארק ספיץ בשבע מדליות זהב באולימפיאדת מינכן 1972 במשחי הגמר, באולימפיאדת מונטריאול 1976 כשאסתר רוט השתתפה בגמר ריצת 100 מטר משוכות נשים ושאלי אוחנה הבקיע את שער היתרון במשחק של נבחרת ישראל בכדורגל נגד נבחרת אוסטרליה שהבטיח את העפלת הנבחרת למשחק הפלייאוף מול נבחרת קולומביה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קיוויתי ז"ל עבד במחלקת הספורט ברשות השידור והשתתף בהנחיית מבט ספורט ו"משחק השבת". הוא עבד בין היתר לצדם של הפרשן ומאמן השחייה יוסף טלקי, הפרשן ד"ר גלעד ויינגרטן ויורם ארבל. שידר משחקים בליגת העל בכדורגל ומשחקי נבחרת ישראל וכן גם משחקים מליגת העל בכדורסל במהלך שנות השמונים ותחילת שנות התשעים עד שפרש. יהי זכרו ברוך.

ניסים קיוויתי
על הדף של מיכל, CC BY-SA 4.0 , via Wikimedia Commons

Back to top button